بازگشت گرانی به بازار وارداتی ها+ جدول

سه عامل جهش 200میلیونی قیمت خودروهای‌خارجی

کدخبر: ۳۸۹۸۲۶
ارزیابی بازار خودروهای پرطرفدار وارداتی نشان دهنده آن است که برخی از مدل‌ها در بازار رشد قیمت 170 تا 250 میلیونی قیمت داشته اند.
سه عامل جهش 200میلیونی قیمت خودروهای‌خارجی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان می‌دهد همزمان با افزایش ارزش دلار در بازار،  قیمت وارداتی‌ها چه در مدل‌های جدید و چه در مدل‌های قدیمی روندی صعودی در پیش گرفته است.

فعالان بازار خودرو سه عامل را دلیل رشد قیمت خودروهای وارداتی در بازار عنوان می کنند، دلایلی که در بازار خودروهای داخلی نیز اثرگذار بوده، اما در بازار وارداتی های این تاثیر ملموس‌تر بوده است.

دلایل افزایش قیمت وارداتی ها

اما چه عواملی باعث رشد قیمت خودروهای واردتی در بازار شد؟ 

1-به گفته فعالان بازار خودرو عمده عاملی که موجب شد تا بازار وارداتی در یک هفته اخیر رشد قیمت را تجربه کنند به نوسان در بازارهای لیدر باز می گردد؛ طی روزهای اخیر بازارهای لیدر به ویژه دلار با افزایش قیمت همراه بوده که این امر موجب شده تا قیمت وارداتی ها در بازار  شکل افزایشی به خود گیرد.  

2- بازگشت هرچند محدود خریداران خودروهای وارداتی پس از ریزش قیمت این خودروها در بازار نیز یکی دیگر از دلایلی است که موجب شد تا بازار وارداتی ها در مقایسه با هفته های قبل در خواب سنگین زمستانی نباشد

3-البته برخی دیگر از فعالان با اشاره به اینکه معاملات در بازار هنوز بالا نیست تاکید دارند به دلیل عمق کم بازار شدت نوسان زیاد است به همین دلیل با کوچک ترین اتفاقی بالاترین سطح واکنش در بازار خودروهای وارداتی دیده می شود.

چالش قیمت گذاری

اما مشکلی که در حال حاضر وارداتی ها با آن دست و پنجه نرم می کنند به قیمت گذاری  باز می گردد.

  به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت در بازار خودرو موجب شده تا برخی خودروها در حال حاضر در بازار از سوی نمایندگی‌ها قیمت گذاری نشوند، اتفاقی که سردرگمی خریداران را به همراه داشته است؛ ظاهرا واردکنندگان با توجه به نوسان قیمت دلار از قیمت گذاری جدید دست کشیده اند و فعلا عرضه این خودروها در هاله ای از ابهام قرار دارد و خریداران این خودروها ناچارند که به خرید از بازار آزاد روی آورند.

در این خصوص می توان به آزرا مدل 2019 اشاره کرد که به تازگی وارد بازار خودروهای وارداتی شده، اما با وجود آنکه حدود یک‌ و نیم ماه است که عرضه آن در بازار آغاز شده در حال حاضر در انتظار قیمت جدید است و تا کنون قیمت جدید آن اعلام نشده است. با این حال برخی از فروشندگان این خودرو را با قیمت 2 میلیارد و 450 میلیون در بازار قیمت گذاری کرده‌اند و خرید و فروش می کنند، با این شرایط می توان گفت این خودرو نسبت به هفته گذشته رشد 250 میلیون تومانی داشته است.

با توجه به ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت تنها خودرویی که در یک هفته اخیر تغییر قیمتی نداشته BMW سری 7 فول مربوط می شود. این خودرو هفته گذشته با قیمت 4 میلیارد و 200 میلیون تومان با 68 هزار تا کارکرد در بازار معامله شد و امروز هم تقریبا همین قیمت در بازار قیمت گذاری شد.

 

وارداتی 12 بهمن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید