رصد بازار خودروهای کارکرده

قیمت لیفان X60 کارکرده در بازار + اینفوگرافی

کدخبر: ۳۹۳۱۷۵
لیفان X60 یکی از اولین کراس‌اوورهای چینی است که به‌صورت مونتاژ داخل روانه بازار شد.
قیمت لیفان X60 کارکرده در بازار + اینفوگرافی

به گزارش اقتصادنیوز؛ نسخه مجهز به گیربکس دستی این خودرو از سال 1391 به خطوط تولید کرمان موتور راه یافت و چهار سال بعد نیز مدل اتوماتیک آن وارد بازار کشور شد تا به این طریق نیاز هواداران جعبه‌دنده‌های اتوماتیک نیز پوشش داده شود.

لیفان X60 به یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.8 لیتری مجهز  است که  توانایی تولید 131 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به‌سوی چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

شتاب صفر تا 100 نسخه دستی معادل 13 ثانیه و در مدل اتوماتیک برابر 14.5 ثانیه برآورد می‌شود. حداکثر سرعت و مصرف سوخت لیفان X60 دنده‌ای، به ترتیب برابر 170 کیلومتر بر ساعت و 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است.  سرعت مدل اتوماتیک تفاوتی ایکس 60 دنده‌ای ندارد، اما مصرف سوخت آن افزایش حدودا نیم لیتری را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این کراس‌اوور شهری در بازار ایران شامل ترمزهای دیسکی، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز EBD، حسگر پارک عقب و دو عدد کیسه هوا می شود.

اقتصاد نیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

لیفان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید