پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال جدید

کدخبر: ۳۹۹۶۰۹
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: از ابتدای هفته معاملات به نقطه صفر رسیده اما پیش‌بینی می‌شود نرخ‌ها در بازار روند کاهشی را طی کند.
پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو در سال جدید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: تا یک ماه پیش مصرف کنندگان واقعی در بازار حضور داشتند اما از روز شنبه این هفته، هیچ مشتری در بازار نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: معاملات در نقطه صفر قرار دارد و قیمت‌ها نیز همچنان ریزشی است؛ به عنوان مثال قیمت خودروی پراید ۱۱۱ از ۱۱۲ میلیون تومان به ۱۰۰ تا ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت‌ها به سطح آذر ماه رسیده و این روند نزولی ادامه خواهد داشت؛ باید توجه داشت که در صورت افزایش عرضه و کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو در بازار کاهش بیشتری خواهد داشت و به زیر قیمت مصوب خواهد رسید.

موتمنی افزود: در همین راستا می‌توان به قیمت خودروی کوییک اتوماتیک اشاره کرد که در کارخانه ۲۳۲ میلیون تومان است اما به دلیل افزایش عرضه از سوی کارخانه، نرخ در بازار به ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: نکته مهم اینکه قیمت‌هایی که در آگهی‌های اینترنتی ثبت می‌شود نزدیک ۵ یا ۶ میلیون تومان بیشتر از بازار است و مصرف کننده در بازار می‌تواند خودرو را ارزان‌تر هم بخرد؛ به عنوان نمونه اگرچه قیمت خودروی پراید ۱۱۱ در آگهی‌ها ۱۰۴ تومان است اما در بازار می‌توان این خودرو را به قیمت ۹۹ تا ۱۰۰ تومان هم خریداری کرد.

موتمنی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جدید نیز قیمت‌ها کاهشی باشد.

قیمت خودروهای پرفروش در بازار به شرح جدول زیر است.

خودرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید