تفاوت حیرت انگیز قیمت سانتافه در ایران و آمریکا + سند

کدخبر: ۴۰۸۲۵۷
قیمت خودروهای وارداتی در ایران بعد از جهش نرخ دلار آن قدر گران شده که مقایسه آن با قیمت مدل های مشابه در کشورهای دیگر، حیرت انگیز است. تازه ترین نمونه سانتافه مدل ۲۰۱۴ است که در ایران و آمریکا با تفاوت قیمت یک میلیارد تومانی به فروش می رسد.
تفاوت حیرت انگیز قیمت سانتافه در ایران و آمریکا + سند

به گزارش اقتصادنیوز ، برای درک آنچه در بازار خودرو ایران می گذرد بد نیست گاهی به قیمت خودرو در کشورهای دیگر نیز توجه کنیم.

بنا به گزارش گسترش نیوز، مصرف کننده خودرو در ایران حقیقتا در حال پرداخت بهایی سنگین برای خودروهایی است که در کشورهای دیگر بسیار ارزان تر به فروش می رسند و این وضعیت علاوه بر تحریم و مشکلات ناشی از افزایش نرخ دلار، معلول سیاست هایی است که  بازار خودرو  کشور را انحصاری و غیررقابتی کرده است.

گزارش های مختلفی از مقایسه قیمت برخی خودروهای مشهور در ایران و سایر کشورها منتشر می شود که موید وضعیت اسف انگیز متقاضیان خودرو در ایران است؛ مصرف کنندگانی که باید پول های نجومی بابت خودروی مورد نظر خود پرداخت کنند بدون آن که سهمی در این گرانی افسارگسیخته داشته باشند.

در تازه ترین گزارش کانال اخبار روز خودرو دو آگهی فروش خودرو سانتافه در ایران و آمریکا را به تصویر کشیده است که در آنها سانتافه مدل ۲۰۱۵ در آمریکا ۱۰هزار دلار (۹۹۹۵ دلار) به فروش گذاشته شده که با دلار ۲۳ هزار تومانی معادل ۲۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

آگهی-فروش-سانتافه-در-آمریکا

این در حالیست که در آگهی مشابه در ایران سانتافه یک مدل پائین تر یعنی مدل ۲۰۱۴ ، یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان  قیمت گذاری  شده است.

آگهی-فروش-سانتافه-در-ایران

تفاوت قیمت یک میلیاردی این دو خودرو که تفاوت خاصی با هم ندارند – و چه بسا سانتافه مدل ۲۰۱۵ آگهی شده در آمریکا بسیار تمیزتر و روپاتر از سانتافه مدل ۲۰۱۴ آگهی شده در ایران است – هزینه ای است که مصرف کننده ایرانی باید بابت تحریم و سیاست های نادرست اقتصادی پرداخت کند.

کانال اخبار روز خودرو که این پست را منتشر کرده به کنایه نوشته است؛ ‌‌… اونجا شما با حقوق ۳ ماهت میتونی این ماشین رو بخری، تو ایران با حقوق ۲۵۱ ماه! این تفاوت خیلی بیشتر از اون یک میلیارد تومن پوله!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید