رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛

قیمت گذاری خودرو نیازمند ساز و کار نظام مند است

کدخبر: ۴۱۲۴۹۶
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری و واگذاری خودرو نیازمند تعیین یک ساز و کار مناسب و نظام مند است.
قیمت گذاری خودرو نیازمند ساز و کار نظام مند است

به گزارش اقتصادنیوز؛ عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در محل اتاق البرزر در مورد بحث قیمت گذاری خودروها بیان کرد: اعتقاد داریم که به لحاظ کارشناسی نباید این نوع قیمت گذاری‌ها صورت گیرد بلکه باید از سوی دولت یک نظام تامین اجتماعی قوی باشد که بر اساس آن هر شخصی پس از اطلاع از شرایط از جمله پرداخت اقساطی و بهره آن برای دریافت خودروی مورد نظر خود اقدام کند.

وی در مورد وجود بخش نامه‌های مخل پیشرفت تولید و صنعت اظهار کرد: بروز این موارد ۹۹ درصد مربوط به دولت است،  نامه‌ها و پروتکل‌هایی که دولت‌ها وضع می‌کنند، در این دولت حتی بیشتر از قبل دوره‌های پیشین هم بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که برای کمک به صنایع به صورت میدانی خیلی از موارد را از طریق مقامات دولتی میانی در استان‌ها پیگیری می کنیم.

اکبری تالار پشتی با اشاره به اینکه دولت باید به یک جمع بندی در خصوص حمایت از صنایع برسد، گفت: در گذشته با تلاش‌های انجام شده در سمت‌هایی که داشته ایم، فرآیند صدور جواز تاسیس، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری را کوتاه کرده و زمان آن را به چند ساعت رسانده ایم، دولت و مدیران آن هم باید قدرت تصمیم گیری درست و به موقع داشته باشند.

وی در مورد مشکلاتی که پیرامون موافقت یا مخالفت محیط زیست در خصوص استقرار صنایع در برخی نقاط وجود دارد، هم گفت: در این رابطه محیط زیست نمی‌تواند با موردی مخالفت کند فقط می‌تواند بگوید که استاندارها از نظر این مجموعه کدام است و بر اساس آن اعلام کند که برای استقرار صنایع افراد متقاضی چگونه اقدام کنند، برای احداث یک شهرک صنعتی هم نخست مطالعات زیست محیطی بر طبق استاندارهای این سازمان بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری وضع قوانین و مقررات خطاب به فعالان اقتصادی از آنها درخواست کرد که در این مورد منسجم تر کار کنند و افزود: شما صنعتگران و تولیدکنندگان وقتی همراه و منسجم باشید اگر  حتی بخواهید که وزیری تغییر کند تا زمانی که به این خواسته  خود دست یابید ما در مجلس کنارتان خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید قدرت مطالبه گری خود از دولتی‌ها را بالا ببرد، افزود: در مقابل دولت هم باید به دنبال کار  آنها باشد و در میدان عمل  و صحنه بصورت حضوری مشکلات تولید و صنعت را بررسی کند، به عنوان نمونه در البرز استاندار می تواند روزانه از تعدادی زیادی صنایع بازدید کرده و مشکلات این واحدها را از نزدیک رصد کند.

وی در بحث فعالیت صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت هم گفت: با توجه با اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع هایتک شده اند نباید نیازی به لحاظ کردن کردن مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری باشد.

اکبری تالار پشتی ادامه داد: وقتی انسجام و همکاری بخش خصوصی باشد، در مجلس هم تمامی مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی فعالان این عرصه را بصورت جمع بندی شده از سوی مقامات دولتی در استان ها تحویل گرفته و رسیدگی و پیگیری می کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید