رشد قیمت خودروهای خارجی در دو هفته

قیمت گذاری وارداتی ها سلیقه ای شد + جدول

کدخبر: ۴۱۸۸۸۷
پرونده خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با افزایش 20 تا 320 میلیون تومان بسته شد تا وارداتی ها آخرین هفته خردادماه را با رشد قیمت به پایان رسانند.
قیمت گذاری وارداتی ها سلیقه ای شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رشد قیمت در بازار خودروهای وارداتی در حالی در هفته سپری شده به ثبت رسید  که به گفته فعالان بازار خودرو خرید و فروش در بازار به صورت بسیار محدود (در حد صفر) صورت می گیرد و غالب خریداران و فروشندگان فعلا تمایلی برای خرید و فروش ندارند. با این شرایط می توان گفت عمق بازار خودرو کم شده و عرضه چندانی نیز در بازار صورت نمی گیرد، این امر موجب شده تا قیمت گذاری در بازار خودروهای وارداتی سلیقه ای صورت گیرد.

تاثیر انتظارات نسبت به نتایج مذاکرات از یک سو و انتخابات ریاست جمهوری از سوی دیگر را نیز در این میان نباید نادیده گرفت. بطوریکه در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که انتظار برای اعلام نتایج این دوره از مذاکرات و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری موجب شده تا بازار وارداتی ها این روزها وارد فاز سکون شود؛ بطوریکه این روزها با بازار کم معامله یا به عبارتی بدون معامله روبرو هستیم روندی که تنها شامل خودروهای وارداتی نمی شود، بلکه خودروهای مونتاژی و داخلی را نیز دربرگرفته است.

همچنین «ریز نوسات نرخ دلار» نیز در هفته های اخیر موجب شده تا بازار خودرو نه تنها بدون مشتری بماند بلکه طعم نوسان قیمت را نیز بچشد. بالا و پایین شدن نرخ دلار در بازار علاوه بر سردرگمی فعالان بازار خودرو موجب شد تا بازار خودروهای وارداتی طی سه هفته با رشد قیمت روبرو شوند.

رشد قیمت وارداتی ها در آخرین هفته خرداد ماه در حالی ثبت شده که در اولین هفته خرداد  بازار با افت قیمت وارداتی ها روبرو بود با این شرایط می توان گفت طی سه هفته بازار وارداتی چرخش کامل کرده و از شکل نزولی به شکل صعودی درآمده است.

قیمت برخی وارداتی ها در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

 اما خودروهای وارداتی در آخرین هفته خرداد ماه با چه قیمتی در بازار عرضه شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل 2019 که در بازار وارداتی های در میان خودروهای جدید قرار دارد در آخرین هفته خردادماه با رنگ مشکی و با کارکرد 18 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  2 میلیارد 250 میلیون تومان در بازار عرضه شد که نسبت به هفته اول خرداد ماه رشدی حدود 230 میلیون تومانی داشته است.

از سوی دیگر رنگ سفید این خودرو با کارکرد صفر نیز در آخرین هفته خرداد ماه با رشد 200 میلیون تومانی روبرو شد، بطوریکه این خودرو در این هفته در بازار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنو تالیمسان مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو نیز با   کارکرد 20 هزار کیلومتر در بازار با قیمت یک میلیارد و 450 میلیون تومان خرید و فروش شد و با این شرایط نسبت به هفته اول خردادماه رشدی 200 میلیونی را تجربه کرد.

اما النترا مدل 2018 با کارکرد 5 هزار کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در آخرین هفته خردادماه با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون عرضه شد و عنوان تنها خودرویی که افزایش قیمتی نسبت به هفته اول خردادماه نداشته را از آن خود کرد.

از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، در آخرین هفته خرداد ماه با رشد 20 میلیون تومانی نسبت به هفته اول این ماه قیمت گذاری شد و با قیمت یک میلیارد و 820 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما توسان IX35‌ در آخرین هفته خرداد ماه در دو مدل 2017 و 2018 در بازار عرضه شد. براساس رصد بازار خودرو می توان گفت مدل 2017 این خودرو بدون کارکرد امروز با قیمت یک میلیارد و 670 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و نسبت به هفته اول خرداد ماه رشد 320 میلیونی را تجربه کرد. مدل 2018 این خودرو نیز در بازار یک میلیارد و 790 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

وارداتی 23 خرداد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید