تویوتا کرولا صدرنشین شد؛

پرفروش‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +تصاویر

کدخبر: ۴۲۱۰۰۵
در این گزارش تصاویری دیدنی از ۱۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۲۰ را مشاهده خواهید کرد.
پرفروش‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ +تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خودرو ۴۵، سال ۲۰۲۰ میلادی به خاطر اتفاق ناگوار و ناخوشایندی همیشه در یاد‌ها باقی خواهد ماند. همه‌گیری ویروس کرونا شرایط دشوار و بغرنجی را برای همه مردم جهان و همین طور صنعت و بازار خودرو ایجاد کرد. در این میان بعضی خودروسازان توانستند در این اوضاع تاب بیاورند و برخی شرکت‌ها هم شکست خوردند.

هر چند با وجود ویروس کرونا دیگر جهان مثل قبل نبود، اما باز هم مردم در بازار خودرو حضور داشتند و اتومبیل‌های به فروش می‌رسیدند. به طور کلی شاهد کاهش تقاضا در بازار بودیم، با این حال ۱۰ خودرو پرفروش سال هم توانستند کرونا را شکست دهند و بیشتر از ۵۰۰ هزار دستگاه به فروش برسند.

۱۰- تویوتا کمری – ۵۹۲،۶۴۸ دستگاه

از بین ۱۰ خودرو پرفروش سال ۲۰۲۰، روی جلوپنجره سه اتومبیل، نشان بیضی شکل تویوتا به چشم می‌خورد و سهم این خودروساز ژاپنی از ۲۰ خودرو پرفروش به ۵ مدل می‌رسد. هر چند فروش خودرو‌های سدان یا صندوقدار دچار افت شده، اما تویوتا کمری خودرویی نیست که به این راحتی‌ها بازار را رها کند.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

کمری هم مثل بقیه ماشین‌ها در سال ۲۰۲۰ به خاطر همه‌گیری کرونا دچار کاهش تقاضا شده و ۱۲۰ هزار دستگاه کمتر از سال ۲۰۱۹ فروش داشته است. این اتفاق هم به دلیل عرضه مدل جدید این خودرو در ۲۰۱۹ بوده است.

۹- فولکس واگن تیگوان – ۶۰۷،۱۲۱ دستگاه

فولکس واگن تیگوان بیشتر از هر خودرو دیگری با آرم VW نشان می‌دهد که این شرکت آلمانی تبدیل به بزرگ‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۰ شده است. فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۰.۸ میلیون دستگاه خودرو تولید کند، در حالی که آمار تولید تویوتا ۱۰.۵ میلیون دستگاه بود و بخشی از محصولات این خودروساز آلمانی به کراس اوور‌ها اختصاص دارد.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

با این حال، تیگوان در فهرست پرفروش‌ترین خودرو‌ها از رده هفتم به رده نهم سقوط داشته است. آمار فروش این کراس اوور از ۷۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۶۰۷ هزار و ۱۲۱ دستگاه در سال ۲۰۲۰ رسید.

۸- رم پیکاپ – ۶۳۱،۴۴۵ دستگاه

بین آمار فروش رم پیکاپ و رقیبش، شورولت سلیورادو فاصله کمی وجود دارد. فاصله فروش این دو وانت فقط ۱۲ هزار دستگاه است که نشان می‌دهد چقدر تقاضا برای این نوع خودرو‌ها در بازار آمریکا و کانادا زیاد است.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

فروش ۶۳۱ هزار دستگاهی رم به لطف عرضه مدل ریبل TRX با موتور ۶.۲ لیتری V ۸ توربوشارژ و قدرت ۷۰۲ اسب بخار است که این خودرو را تبدیل به قوی‌ترین وانتی می‌کند که تا به حال ساخته شده.

۷- شورولت سلیورادو – ۶۴۳،۸۴۸ دستگاه

شورولت سیلورادو بعد از فورد سری F، دومین وانت پرفروش سال ۲۰۲۰ است و فقط حدود ۱۰۰۰ دستگاه بیشتر از سال ۲۰۱۹ به فروش رفته. آمار فروش سیلورادو در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶۴۲ هزار و ۱۲۶ دستگاه بود که در سال ۲۰۲۰ به ۶۴۳ هزار و ۸۴۸ دستگاه رسیده است.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

این آمار فروش باعث شد تا رتبه شورولت سیلواردو از دوازدهم در سال ۲۰۱۹ به رتبه هفتم در سال ۲۰۲۰ برسد و بدین ترتیب هر سه وانت پرفروش بازار آمریکا جزو فهرست ۱۰ خودرو پرفروش جهان قرار گرفتند. علت این افزایش فروش را می‌توان رونق دوباره کسب‌وکار‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، به ویژه کسب‌وکار‌های مرتبط با مسکن و ساخت و ساز دانست.

۶- نیسان سیلفی – ۶۷۴،۶۶۳ دستگاه

نیسان سیلفی در صدر فهرست ۱۰ خودرو پرفروش بازار چین در سال ۲۰۲۰ قرار دارد. فروش این خودرو در سال گذشته میلادی در چین به ۵۴۲ هزار و ۷۲۵ دستگاه رسید و فقط حدود ۱۳۲ هزار دستگاه سهم دیگر کشور‌های جهان بود. این آمار نشان از برتری نیسان سیلفی بر فولکس واگن لاویدا و هوندا سیویک در چین دارد.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

فروش خوب سیلفی که در کشور‌های دیگر با نام سنترا شناخته می‌شود، مدیون عرضه یک مدل جدید بود.

۵- هوندا سیویک – ۶۹۷،۹۴۵ دستگاه

هر چند هوندا سیویک در بازار جهانی ۲۰۲۰ میلادی، ۴۰۰ هزار دستگاه کمتر از تویوتا کرولا فروش داشته، اما پنجمین خودرو فهرست پرفروش‌های جهان است. فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۱۲۰ هزار دستگاه روبه‌رو شد.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

همه‌گیری کرونا باعث افت تقاضا برای سیویک شد، اما خودروساز ژاپنی در تلاش است تا یازدهمین نسل از این خودرو را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند.

۴- هوندا CR-V (سی آر-وی) – ۷۳۶،۹۸۰ دستگاه

هوندا CR-V سال‌ها است که عنوان پرفروش‌ترین شاسی بلند جهان را در اختیار دارد، اما در سال ۲۰۲۰ رقابت را به رقیب هم‌وطن خود تویوتا RAV ۴ واگذار کرد. این خودرو هم مثل سیویک، دیگر مدل هوندا در سال ۲۰۲۰ با کاهش تقاضا مواجه شد و ۱۳ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ به فروش رفت.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

با این وجود، هوندا CR-V هنوز آمار فروش خیلی بهتری از رقیب آلمانی خود، فولکس تیگوان دارد که هشتمین اتومبیل در فهرست پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰ است.

۳- فورد سری اف – ۹۳۶،۰۸۴ دستگاه

قرار گرفتن جزو سه خودرو پرفروش جهان برای هر ماشینی یک موفقیت بزرگ است. با این حال، فورد سری F در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیون دستگاه فروش داشت و در سال ۲۰۲۰ آمار فروشش به ۹۳۶ هزار دستگاه رسید. علاوه بر این که به رتبه سوم سقوط کرد جایش را به تویوتا راو۴ داد.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

در حالی که تقاضا برای وانت‌های بزرگ در سال ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرد، اما مدل فیس لیفت فورد سری اف نتوانست از این موقعیت استفاده کند و به دلیل شرایط ناشی از کرونا، دیرتر از موعد مقرر به دست مشتریان رسید. این اتفاق باعث کاهش فروش این خودرو به تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه شد.

در سال ۲۰۲۱، فورد هم مثل بقیه خودروسازان دچار کمبود میکروچیپ شد. قطعه‌ای که یکی از اصلی‌ترین قطعات خودرو‌های جدید است.

۲- تویوتا راو۴ – ۹۹۵،۷۶۲ دستگاه

رتبه دوم پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰ به یکی دیگر از مدل‌های محبوب تویوتا، ینی راو۴ تعلق می‌گیرد. تویوتا راو۴ جای فورد سری اف را در لیست سال ۲۰۲۰ گرفت که نشان می‌دهد تقاضا برای اتومبیل‌های کراس اوور افزایش پیدا کرده است.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰

همچنین، فروش تویوتا راو۴ برعکس بقیه خودروها، در سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. شاید افزایش فروش ۳۴ هزار دستگاه در سال چندان آمار خیره‌کننده‌ای نباشد، اما با توجه به همه‌گیری کرونا، اتفاق خوبی برای این شاسی بلند ژاپنی است.

۱- تویوتا کرولا – ۱،۱۳۴،۲۶۲ دستگاه

بعد از رشد فروش در سال ۲۰۱۹، تویوتا کرولا با کاهش فروش ۲۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ روبه‌رو شد. این آمار بیشتر از ۱۱ درصد از افت فروش کل تویوتا است. با این حال، کرولا با بیش از یک میلیون دستگاه پرفروش‌ترین خودرو جهان در سال ۲۰۲۰ است.

پرفروش‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۰ + تصاویر

این اتفاق در شرایطی رخ داده که تویوتا کرولا در هیچ کدام از بازار‌های بزرگ جهان، پرفروش‌ترین خودرو نبوده است. با این حال، این خودرو ژاپنی در بیشتر کشور‌ها عرضه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید