همه چیز درباره هیولای جدید فراری

کدخبر: ۴۲۱۹۶۸
شرکت فراری انقلابی را ایجاد و رنسانسی را با جدیدترین نسخه از محصولات خود آغاز کرده است.
همه چیز درباره هیولای جدید فراری

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از وب‌سایت «تخت گاز»، فراری ۲۹۶ جی‌تی‌بی، یک هیولای تمام‌عیار در صنعت ابرخودروها محسوب می‌شود.

به گفته فراری، این مدل جایگزین اف۸ تریبوتو نیست، اما دامنه آن را تکمیل می‌کند. باورنکردنی است که توان تولیدی آن با مدل «کومپتزیو وی۱۲» برابری دارد. ۲۹۶ جی‌تی‌بی، ۸۱۹اسب‌بخار نیرو را با موتور ۲.۶ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر و یک موتور الکتریکی تولید می‌کند.

همه چیز درباره هیولای جدید فراری

 

هنگامی که هر دو موتور فعال می‌شوند، با قدرت خروجی که به چرخ‌های عقب می‌فرستند، این فراری در ۲.۹ ثانیه سرعت‌اش از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز، طبق اعلام کارخانه ۳۳۰ کیلومتر در ساعت است.

فراری اطمینان می‌دهد که سر و صدای این خودروی ۶ سیلندر جدید فوق‌العاده است. فراری ۲۹۶ جی‌تی‌بی، نام مستعار «پیکولو وی ۱۲» به معنی وی ۱۲ کوچک را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه باید به این نکته نیز اشاره کرد که موتور بنزینی این فراری، به تنهایی قادر به تولید ۶۵۴ اسب‌بخار نیرو است.

 

همه چیز درباره هیولای جدید فراری

البته این نخستین فراری ۶ سیلندر تاریخ نیست. این افتخار پیش‌تر و در سال ۱۹۵۷ به مدل دینو ۱۵۶ تعلق دارد. البته این مدل، یک اتومبیل مسابقه‌ای بود، درحالی که فراری ۲۹۶ جی‌تی‌بی یک خودروی جاده‌ای است.

همه چیز درباره هیولای جدید فراری

در حالت تمام برقی که باز هم فقط چرخ‌های عقب محرک خواهند بود، برد خودرو به بیش از ۲۵ کیلومتر و حداکثر سرعت  آن به ۱۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این در حالی است که نرم‌افزار داخلی فراری انتقال استاتیک و دینامیکی بسیار سریع از الکتریکی به هیبریدی، حالت ICE و بالعکس را به شما ارائه می‌دهند.

وزن خالص این خودرو تنها ۱۴۷۰ کیلوگرم است. همچنین در این نسخه، چیزی به نام ABS evo وجود دارد که به کاهش مسافت ایست به هنگام ترمز کمک می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید