یک میلیارد دلار جریمه برای غول های خودروسازی

زلزله‌درصنعت خودروآلمان؛بنز تبانی رالوداد

کدخبر: ۴۲۴۹۸۶
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی از جمله بی‌ ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه را به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.
زلزله‌درصنعت خودروآلمان؛بنز تبانی رالوداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  راشا تودی، اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی از جمله بی‌ ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه را به خاطر تبانی در محدود کردن توسعه فناوری کاهش آلایندگی خودروها به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. در این مسیر بنز به خاطر لو دادن همکاری این خودروسازان از جریمه گریخت. 

فولکس واگن ، صاحب آئودی و پورشه ، باید حدود 595 میلیون دلار و BMW نیز 442 میلیون دلار جریمه بپردازد. بنز مجبور بود حدود 861 میلیون دلار بپردازد که با افشای تبانی از این جریمه گریخت.

BMW در سال گذشته 4.62 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد و فولکس واگن حدود 12.2 میلیارد دلار سود کسب کرد.مارگارت وستاگر، دبیر سازمان مقابله با انحصار اتحادیه اروپا با اعلام خبر اعمال چنین جریمه سنگینی علیه خودروسازان آلمانی گفت: در حالی که این خودروسازان به فناوری کاهش آلایندگی دسترسی داشتند، اما با هم دست به یکی کرده و خودروهای با آلایندگی کمتر به بازار عرضه نکردند و از این طریق جلوی دسترسی مردم به خودروهای پاک‌تر را گرفتند. 

اصل جریمه 875 میلیون یورو اعلام شده و وستاگر در این زمینه می‌گوید: کارخانه‌ها به طور طبیعی با یکدیگر در راستای ارائه خودروهای با آلایندگی پایین‌تر رقابت کنند، اما این خودروسازان به شکلی عامدانه از رقابت در این مسیر خودداری کرده و در حالی دست به این اقدام زدند که می‌توانستند خودروهای با آلایندگی پایین‌تر عرضه کنند.

این مقام اروپایی مدعی است؛ این خودروسازان بین سال‌های 2009 و 2014 و در طول برگزاری نشست‌های فنی موسوم به چرخه پنج اقدامات خود برای تبانی در زمینه متوقف کردن توسعه فناوری‌های مرتبط با کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید در خودروهای دیزل خود را هماهنگ می‌کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید