مشتری ها ناراضی هستند؛

لوازم یدکی تقلبی؛ کابوسی در بازار خودرو

کدخبر: ۴۳۰۱۳۵
یکی از پر مصرف‌ترین قطعات موجود در کشور لوازم یدکی خودرو است که به‌دلیل مصرفی‌ بودن و استهلاک این قطعات، مصرف‌کنندگان را مجبور به خرید چندباره این قطعات می‌کند.
لوازم یدکی تقلبی؛ کابوسی در بازار خودرو

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در چند سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر لوازم یدکی تقلبی در بازار هستیم و این موضوع هزینه‌های گزافی بر روی دست مصرف‌کنندگان می‌گذارد چراکه این قطعات با سطح کیفیت پایین در مدت زمان بسیار اندک از رده خارج می‌شوند.

هنوز در تولید خودرو به‌صورت ۱۰۰ در صدی خود کفا نشده‌ایم

رئیس‌اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل استان‌همدان از وضعیت تولید لوازم یدکی در استان خبرداد و گفت: در استان بیشتر قطعات غیراساسی مانند فیلترهوا تولید می‌شود و با توجه به اینکه پتانسیل تولید لوازم یدکی در داخل استان وجود دارد، کشورهای دیگر دستگاه‌های تولید قطعات لوازم یدکی اساسی را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

محمود اهور در گفت‌و گو با ایسنا با تأکید براینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد قطعات لوازم یدکی مصرفی کشور وارداتی است، افزود: در خودروهای نسل جدید ۸۰ تا ۹۰ درصد قطعات مصرفی اساسی وارداتی بوده اما برای خودروهای قدیمی مانند پراید و پیکان که از رده خارج شده ولی هنوز هم بسیاری از آن‌ها در حال فعالیت‌اند بسیاری از قطعات آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره برعدم درجه‌بندی کیفی قطعات لوازم یدکی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه قطعات لوازم یدکی اتومبیل، عدم درجه‌بندی کیفی بوده که خوشبختانه وزارت صمت طرحی را به تصویب رسانده و به تمامی اتحادیه‌های لوازم یدکی در سراسر کشور ابلاغ کرده که در این راستا هر تولیدکننده یا واردکننده لوازم یدکی موظف به اخذ شناسه برای کالای خود بوده و خریدار می‌تواند با تلفن همراه خود اصالت کالا را استعلام کند.

اهور با تأکید بر تخلف‌های موجود درحوزه لوازم یدکی، اظهار کرد: بیشترین تخلف مربوط به یکی از قطعات اساسی خودرو یعنی تسمه تایم بوده و متأسفانه فروشندگان متخلف، تسمه تایم تقلبی را با مارک اصلی به فروش می‌رسانند و در صورت نا مرغوب بودن تسمه تایم و پاره شدن آن در حین روشن بودن خودرو آسیب جدی و هزینه‌باری را به خودرو وارد می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم که لوازم یدکی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز استان تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل استان همدان یا اتاق اصناف گزارش دهند.

مشتری‌ها از دست ما ناراضی‌اند

یکی از تعمیرکاران خودرو با اشاره به نارضایتی مشتریان از سرویس‌دهی، تصریح کرد: لوازم یدکی تقلبی طول عمر بسیار پایینی دارد و این موضوع باعث شده که مشتریان زود به زود به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند و علت آن را کم‌کاری تعمیرکاران می‌دانند در حالی‌که قصوری از جانب ما وجود ندارد.

کریمی در ادامه افزود: یکی از مشتریان این تعمیرگاه در دو روز اخیر چهار مرتبه به‌دلیل خرابی سنسور کیلومترشمار مراجعه کرده و چون قطعات موجود در بازار کارایی ندارند، خیلی زود دچار مشکل شده و مشتری را ملزم به مراجعه مجدد می‌کند.

گفتنی است؛ با وجود پیگیری‌هایی که از پلیس راهور صورت گرفت، هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر اینکه یک قطعه خاص منجر به تصادفات جاده‌ای شده، وجود ندارد و به‌طور کلی علت اینگونه حوادث نقص فنی عنوان می‌شود درحالیکه گزارش دقیق آن بررسی‌های کارشناسی خاصی را طلب می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید