معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ؛

پژو ۲۰۶ جای پراید را در آمار تصادفات گرفت

کدخبر: ۴۳۱۸۶۲
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خانواده پژو به خصوص ۲۰۶ بیشترین آمار سرعت‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند.
پژو ۲۰۶ جای پراید را در آمار تصادفات گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلفات سرعت و سبقت در شهر تهران توضیح داد و گفت: تأثیر سرعت‌های غیرمجاز بر تصادفات دقیقاً مشخص است و ما در معابری که سرعت‌های زیاد داریم مانند بزرگراه‌های شهید همدانی، شهید خرازی، شهید بابایی بیشترین تصادفات و شدت تصادفات را دقیقاً در همین بزرگراه‌ها داریم.

سرهنگ رازقی گفت: در طول روز و ایام هفته و زمان‌هایی که سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند متأسفانه شدت تصادفات هم در همین ساعات و ایام به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما در قرارگاه کنترل سرعت دقیق سرعت‌های غیر مجاز را از نظر زمان و نحوه سرعت‌های غیر مجاز رصد و کنترل کرده تا بتوانیم برنامه ریزهای لازم را صورت دهیم.

وی گفت: یکی از این مواردی که بررسی می‌گردد انواع خودروهایی است که کدام خودروها بالاتر از حد مجاز معمولاً رانندگی می‌کنند که خانواده پژو و بیشتر خودرو ۲۰۶ رتبه اول را در این مورد دارد و بیشترین سرعت‌های غیر مجاز را ما از این نوع خودرو مشاهده می‌کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت مطمئنه هم از تعریف آن مشخص است که سرعتی است که راننده از رانندگی خود اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد که در زمان وقوع و بروز خطر از تصادف جلوگیری به عمل می‌آید.

رازقی ادامه داد: کسی که تازه گواهینامه گرفته و تجربه ندارد نسبت به کسی که سال‌ها رانندگی کرده باید سرعت را رعایت کرده و سرعت وی بایستی کمتر از حد مجاز باشد و با سرعت کمتری رانندگی کند.

وی افزود: در شرایط مختلف و موقعیت‌های مختلف نسبت به وضعیت‌هایی که داری سرعتی را اتخاذ کنیم که در زمان بروز تصادف بتوانیم وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از تصادف اجتناب گردد که به این کار و اقدام به موقع سرعت مطمئنه می‌گوئیم.

سرهنگ رازقی از به رانندگان توصیه کرد: قطعاً توصیه اصلی ما کاهش سرعت است و برای آنکه تصادف نکنیم و در صورت تصادف خسارات به حداقل ممکن برسد حتماً باید سرعت مطمئنه و سرعت مجاز را رعایت کنیم و توصیه مهم‌تری که داریم بویژه رانندگانی که در معابر بزرگراهی و آزادراهی تردد می‌کنند حتماً با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید