رصد بازار خودروهای لوکس؛

قیمت کروک های جذاب در بازار + جدول

کدخبر: ۴۳۱۹۳۹
خودروهای کروک را می توان در رده خودروهای پرطرفدار در بازار دنیا قرار داد، خودروهایی که با کنار رفتن سقف آنها راننده می تواند لذتی دوچندانی از رانندگی ببرد.
قیمت کروک های جذاب در بازار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ این خودروها در بازار ایران هم طرفداران بسیاری دارند، هرچند قیمت بالای این خودروها امکان دسترسی به آنها را برای تمام خریداران محدود کرده است، با این حال در سالهای اخیر در کنار برندهای گران قیمت، برندهای که در رنج ارزان تر قرار دارند نیز به تولید این خودروها پرداخته اند تا دسترسی برای این مدل خودروها آسان تر شود، بطوریکه در حال حاضر بسیاری از برندها سعی می کنند حداقل یک مدل خودرو کروک در میان محصولات خود قرار داده اند.

این خودروها به خودروهایی اطلاق می شوند که با سقف جمع‌شونده یا کانورتیبل یا کابریو که معمولا در ایران به آنها خودروی کروکی گفته می‌شود خودرویی است که در کنار اینکه متعلق به یکی از کلاس‌های استاندارد خودرو است، سقف آن نیز امکان جمع شدن یا گسترده بودن را دارد. خودروهای زیادی از کلاس‌های گوناگون خودرو می‌توان یافت که در این دسته قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، گونه دو در این خودرو را می‌توان خودرویی با امکان تغییر قابلیت از یک رودستر به خودرو کوپه و بالعکس دانست. سقف این خودروها به‌طور کلی از دوجنس پارچه و فلز ساخته می‌شوند. جنس پارچه بیشتر برای مناطقی بکار می‌رود که در مدارات دور از خط استوا قرار دارند، به این خاطر که این سقف در عین سبک‌تر و کم حجم تر بودن، مقاومت کمتری در مقابل تابش نور خورشید دارد.

  کروک های موجود در بازار ایران

اما این خودروها با چه قیمتی در بازار عرضه می شوند؟ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در حال حاضر مدل های مختلفی از خودورهای کروک در بازار موجود است و در صورتی که ممنوعیت واردات خودرو اعمال نمی شد شاهد مدل های جدید کروک در بازار بودیم.

اما در حال حاضر از «بنز» و «بی ام و» تا «لکسوس» و «رنو» در ایران در حال تردد هستند و در این میان خودروهای کروک لوکس دیگری مانند «مازراتی»، «بیتل»، «ولوو» و ... نیز در بازار موجود است که در ارزیابی های صورت گرفته از بازار  امکان کشف قیمت این خودروها در بازار وجود نداشت.

 قیمت کروک ها در بازار

لکسوس is300

لکسوس is300 نخستین بار طی سال ۲۰۰۸ در قالب نسل دوم پا به بازار کشورمان گذاشت و پس از ارائه مدل فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۱، تا یک سال دیگر نیز به حیات خود در ایران ادامه داد. براساس ارزیابی های صورت گرفته این خودرو در حال حاضر در بازار با قیمتی در حدود یک میلیارد و 730 میلیون تومان معامله می شود.     

 428 BMW

 428 BMW مدل i  در دسته کانورتیبل های هارد تاپ(سقف فلزی) دسته بندی می شود. نسخه کانورتیبل بی ام و 428 با کد اتاق F33 برای اولین بار در سال 2013 در نمایشگاه موتورشو توکیو به نمایش در آمد. از نظر تنوع پیشرانه ای نیز BMW  بازه بسیار گسترده ای را برای انتخاب مشتریان در نظر گرفته است و از پیشرانه 1.5 لیتری توربو تا پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر فلت توئین توربو با قدرت 493 اسب بخار و گشتاور خارق العاده 600 نیوتون متر برای نسخه M4 GTS در نظر گرفته است.نسخه مورد بررسی از پیشرانه N20B20 با حجم 2 لیتر که توسط سیستم پرخوران توربو شارژر تقویت شده است بهره می برد.

بنز CLK

بنز CLK در سال 1997 تولید و وارد بازار جهانی شد و هم‌اکنون نیز تولیدات سال‌های 2005 تا 2008 آن در بازار ایران موجود است. هر چند این خودرو در حال حاضر در میان خودروهای قدیمی قرار دارد و رقبای قدرتمندی برای این خودرو در بازار موجود است اما هنوز می توان این خودرو را در میان خودروهای جذاب قرار داد. این خودرو مجهز به موتور 1796 سی‌‌سی است که دارای 4 سیلندر با آرایش خطی بوده و 16 سوپاپ دارد. بنز CLK یک میلیارد و 115 میلیون قیمت خورده است. 

لکسوس iS300

لکسوس iS300 کروک یک خودروی کروک دو در با ظرفیت 4 سرنشین است که از سال 2010 وارد ایران شد. خودروی لکسوس is300 کروک مدل 2009 تا 2012 دارای موتور 3000 سی سی V6 با قدرت 228 اسب بخار و 185 واحد گشتاور است. گیربکس استفاده شده در این خوردو، 6 دنده دستی و یا 6 دنده اتوماتیک (اختیاری) است. قیمت لکسوس is300 در بازار با قیمتی در حدود یک میلیارد و 200 میلیون در بازار موجود است. 

رنو اسکالا

رنو اسکالا یک هاچبک فرانسوی است که در واقع نسل سوم رنو مگان است ولی در ایران با نام اسکالا شناخته می‌شود. رنو اسکالا یک هاچبک فرانسوی است که در واقع نسل سوم رنو مگان است ولی در ایران با نام اسکالا شناخته می‌شود. رنو اسکالا یا رنو مگان در بازارهای جهانی با موتورهای متعددی عرضه می‌شود اما مدل موجود در ایران، به یک موتور 2  لیتری 4 سیلندر توربو مجهز است. براساس ارزیابی های صورت گرفته رنو اسکالا مدل 2014 در بازار 850 میلیون و مدل 2015 در بازار با محدوده 900 میلیون در بازار عرضه می شود. 

بنز E350

بنز E350، سدان لوکس و پرآپشنی که با موتور ۳.۵ لیتری ۳۰۶ اسب بخاری خود، گزینه بسیار هیجان‌انگیزی برای علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و پرشتاب محسوب می‌شود. مرسدس بنز E،  به‌عنوان چهارمین نسل از این سدان محبوب آلمانی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار داشت. این خودروی لوکس باکمی تأخیر نسبت ‎به بازار جهانی در بازار ایران نیز حضور یافت.بنز E350 هم اکنون در بازار با قیمتی در حدود 850 میلیون تومان معامله می شود. 

مگان کروک

رنو مگان نسل دوم بین سال‌های 2002 تا 2009 روی خط تولید شرکت رنو فرانسه قرار گرفت. این خودرو بین سال‌های 1387 تا 1393 توسط پارس خودرو نیز به‌صورت مونتاژی در کشور تولید و عرضه شد. در کنار مونتاژ مگان در ایران تعداد محدودی از مدل وارداتی این خودرو نیز وارد بازار شده اند که به مگان‌های وارداتی معروف هستند. رنو مگان‌ وارداتی نیز مانند مدل‌ پارس خودرویی (مونتاژی) با دو موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری در بازار موجود هستند. ابن خودرو در حال حاضر در بازار در حدود 650 میلیون تومان خرید و فروش می شود. 

کروک

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید