لقب پرفروش ترین ها در هر کشور به کدام خودرو تعلق دارد؟

رکوردشکنی فروش این خودرو در ایران

کدخبر: ۴۳۳۳۰۳
در ایران رکورد فروش در دست یک خودرو 28 ساله است؛ خودرو پراید که در سال 1372 برای اولین توسط شرکت کیا موتورز در کره جنوبی ساخته شد، در حال حاضر پرفروش ترین خودرو در کشور است.
رکوردشکنی فروش این خودرو در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، عوامل گوناگونی در اینکه یک خودرو بتواند در کشوری پرفروش ترین بشود دخیل هستند؛ مردمان برخی از کشورها خودروهای کم مصرف و کوچک را می پسندد و در مقابل آن مردمان برخی از کشور ها طرفدار خودروهای بزرگ تری هستند.

همچنین این موضوع که کدام تولیدکننده بزرگ خودرو در کشور سرمایه گذاری کرده است نیز بسیار حائز اهمیت است؛ بزرگترین خودروسازان جهان برای جذب مصرف کنندگان در هر گوشه از جهان در تکاپو هستند، برای تحقق این امر کارخانه هایی را ساخته اند، مدل هایی را تغییر داده اند و خودروهای خاصی را برای سلیقه مردمان هر کشور ساخته اند.

با نگاهی سطحی به نقشه فوق می توان پی برد که خودروهای کمپانی خودروسازی تویوتا توانسته اند توجه زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کنند و از مردمان کشورهای آسیایی گرفته تا آمریکایی علاقه زیادی به خودروهای این کمپانی دارند؛ در میان کشورهای آسیایی و در یمن و عمان تویوتا لندکروز در بین فروش ترین خودروها رتبه اول را دارد و در پاکستان نیز تویوتا کرولا توانسته است به این جایگاه دست یابد و در کشورهای تایلند، مالاوی و کنیا خودرو تویوتا هایلوکس در حال حاضر در صدر فهرست پر فروش ترین ها است به عبارتی می توان گفت این خودرو اکثر کشورهای آفریقایی را نیز قبضه کرده است و در میان کشورهای آمریکایی جنوبی نیز تویوتا هایلوکس در دو کشور آرژانتین و پرو لقب پرفروش ترین را اخذ کرده است.

کدام خودرو در ایران رکورد فروش را شکسته است؟

در روسیه اما خودرو لادا گرانتا در صدر پر فروش ترین های این کشور است؛ خودروسازی لادا برندی ناآشنا و جدید برای مردم ایران نیست، این شرکت سال ۱۹۷۰ آغاز‌به‌کار کرد تا تولیدکننده‌ی خودروهای ارزان‌قیمت و کم‌استهلاک برای مردم روسیه باشد. درحال‌حاضر، خودروسازی لادا در مالکیت رنو فرانسه فعالیت می‌کند و باتوجه‌به اینکه برند داچیای رومانی هم زیرمجموعه‌ی رنو است، بسیاری از محصولات امروزی لادا ازنظر پلتفرم و تجهزات فنی به داچیا وابسته هستند.

در ایران اما رکورد فروش در دست یک خودرو 28 ساله است؛ خودرو پراید که در سال 1372 برای اولین توسط شرکت کیا موتورز در کره جنوبی ساخته شد، در حال حاضر پرفروش ترین خودرو در کشور است. گفتنی است که مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو در زمان ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد.

دو کمپانی خودروسازی بزرگ کره حنوبی نیز که عبارتند از هیوندای و کیا توانسته اند بازار خودروهای بسیاری از کشورها را در دست بگیرند؛ در حال حاضر در عربستان سعودی خودرو هیوندای اکسنت کمپانی هیوندا کره جنوبی در صدر پرفروش ترین ها است و در خود کره جنوبی نیز هیوندای گرنجور لقب پرفروش ترین خودرو را در دست دارد.

در یونان اما لقب پرفروش ترین خودرو به کیا اسپورتیج تعلق یافته است و کیا فرونتیر نیز توانسته است در کشور عراق لقب پرفروش ترین را به خود اختصاص دهد و اما در میان سایر کشورهای خاورمیانه و در ترکیه خودرو اگا فیات توانسته است لقب پر فروش ترین را به خود اختصاص دهد و در مصر نیز خودروهای سری تی شورولت در حال حاضر پرفروش ترین هستند، خودرو اونیکس این کمپانی نیز در حال حاضر در کشور برزیل در صدر فهرست فروش ایستاده است.

در کشورهای آمریکا شمالی اما کمپانی خودروسازی فورد در حال حاضر با خودروهای سری اف می تازد و در چین نیز خودرو لاویدا فولکس واگن سردمدار قرفه فروش است؛ فولکس‌واگن لاویدا خودرویی است که از سال ۲۰۰۸ در شانگهای تولید شده‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید