صورت های مالی سایپا در مرداد ماه نشان می دهد

قیمت پراید،سراتو، چانگان و آریو در کارخانه چند؟

کدخبر: ۴۳۶۰۹۵
اقتصادنیوز: سایپا به رغم اینکه تولید 4 محصول خود را متوقف کرده اما همچنان این محصولات را برای مشتریان خود فاکتور می کند.
قیمت پراید،سراتو، چانگان و آریو در کارخانه چند؟

بررسی صورت های مالی خودروسازی سایپا مربوط به تیرماه 1400 که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده نشان می دهد این خودروساز همچنان مشغول فروش 4 محصولی است که بیش تر خبر از توقف تولید آنها داده بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده نارنجی های جاده مخصوص طی 4 ماهی که از سال جاری می گذرد 362 دستگاه چانگان را برای مشتریان خود فاکتور کردند. تولید این محصول چینی در حال حاضر در خطوط تولید این خودروساز متوقف است اما بخش فروش سایپا مشغول فاکتور کردن این خودرو برای مشتریان است.

این خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص سال گذشته طی 4 ماه ابتدایی امسال تنها 24 دستگاه چانگان فروخته بود.جالب است بدانید در سال جاری قیمت این محصول چینی در کارخانه رشد بیش از 170 درصدی را به خود دیده است.

غول نارنجی جاده مخصوص سال گذشته هر دستگاه چانگان را برای مشتریان خود حول و حوش 150 میلیون تومان فاکتور می کرد اما امسال هر دستگاه چانگان توسط این خودروساز بیش از 417 میلیون تومان فاکتور می شود. یعنی نارنجی های جاده مخصوص تا پایان تیرماه امسال به نسبت سال گذشته هر دستگاه چانگان رو حدود 270 میلیون تومان گران تر می فروشند.

سایپا طی چهار ماه ابتدایی امسال 51 دستگاه پراید نیز فروخته است.در حالی پراید همچنان در سبد فروش این خودروساز قرار دارد که سال گذشته نارنجی های جاده مخصوص با هیاهوی فراوان خبر از حذف مدل سواری این خودرو از خطوط تولید خود دادند. البته نارنجی های جاده مخصوص همچنان تولید مدل وانت این خودرو (پراید 151) را در دستور کار دارند.

صورت های مالی سایپا نشان می دهد از 51 دستگاه پراید فروخته شده، 50 دستگاه طی یک ماهه تیرماه برای مشتریان فاکتور شده است.این خودروساز پرایدهای فروخته شده را با قیمت حول و حوش 34 میلیون تومان فاکتور کرده است.سراتو دیگر محصولی است که به رغم توقف تولید، برای مشتریان در واحد فروش سایپا فاکتور شده است.

سایپایی ها در بازه زمانی یاد شده یک دستگاه سراتو را به قیمت حدود 261 میلیون تومان فروختند. این خودروساز سال گذشته تا پایان تیرماه امسال 37 دستگاه سراتو فروخته بود. سال گذشته این خودروساز، این محصول کره ای را با قیمت 197 میلیون تومان عرضه می کرد بنابراین شاهد هستیم که قیمت سراتو نیز همانند چانگان در مبدا رشد کرده است.

قیمت سراتو امسال بیش از 32 درصد در کارخانه رشد را به خود دیده است.نارنجی های جاده مخصوص همانند سراتو طی 4 ماه ابتدایی امسال یک دستگاه آریو نیز فروختند.این خودروساز سال گذشته از این محصول شرکت زوتی چین 22 دستگاه فروخته بود.

سایپایی ها این یک دستگاه آریو را با قیمتی حدود 92 میلیون تومان فروختند که به نسبت قیمت سال گذشته این خودرو در همین بازه زمانی رشدی حدود 7 درصدی را در مبدا تجربه کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید