وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد

رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو تا 1404

کدخبر: ۴۳۶۷۴۲
اقتصادنیوز؛ صنعت خودرو را می توان یکی از پیشران های اقتصادی خواند، پیشرانی که تمام وزار در بدو ورود به وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه های خاصی را برای این بخش در نظر می گیرند.
رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو تا 1404

به گزارش اقتصادنیوز ؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز همانند سایر وزرا برنامه های ویژه ای برای این بخش در نظر گرفته، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برنامه های از جنس رشد تولید تا رقابتی کردن صنعت خودرو برای صنعت خودرو در نظر گرفته است که اجرایی کردن آن نیازمند فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز این بخش است، زیرساخت های که علاوه بر تقویت صنعت قطعه سازی به بروزرسانی تکنولوژی در این صنعت گره خورده است.  

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح برنامه‌های در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه صنعت خودرو یکی از بخش‌های پیشران اقتصادی محسوب می شود از تولید یک میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال و سه میلیون خودرو تا 1404 خبر داد.

وی در خصوص هدف گذاری سه میلیونی در افق 1404 گفت: ما باید این تعداد خودرو تولید کنیم چرا که تولید تعداد کم خودرو صرفه اقتصادی ندارد و اگر بخواهیم خودروساز باشیم یا باید بالای 2 میلیون دستگاه تولید کنیم و یا اصلاً تولید نکنیم؛ اگر بخواهیم قیمت و کیفیت در صنعت خودرو به حد قابل قبول برسد باید توجه به مقیاس تولید، رقابتی کردن صنعت خودرو و در کنار آنها اصلاح ساختارهای مدیریتی و اقتصادی به صورت همزمان انجام شود تا اهداف صنعت خودرو محقق شود.

فاطمی امین در ادامه به ایده مجموعه‌سازها در ساختار مدیریتی حوزه خودرو اشاره کرد و با بیان اینکه در این طرح به جای کار با تعداد زیاد قطعه‌ساز با تعداد کمتری مجموعه ساز کار می‌شود، اصلاح ساختار مدیریتی را موجب کاهش شدید قیمت‌ها و ارتقاء کیفیت خودرو‌های تولیدی دانست.

وی به وجود ظرفیت فنی در صنعت خودرو کشور اشاره کرد و نسبت به آینده درخشان این صنعت در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد و افزود: من این نوید را می دهم که تا سه سال آینده صنعت خودرو افتخار ملی خواهد بود؛ ما به لحاظ فنی چیزی کم نداریم و با اصلاح ساختار مدیریتی می‌توان به آن دست یافت، در خصوص واردات خودرو نیز با بهبود تراز ارزی کشور، برای واردات خودرو هم برنامه‌ریزی خواهیم کرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید