طرح ساماندهی صنعت خودرو روی میز شورای نگهبان

گره از واردات چه خودروهایی باز نمی شود

کدخبر: ۴۴۱۹۶۱
در صورت تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو، واردات چه خودورهایی همچنان ممنوع خواهد بود.
گره از واردات چه خودروهایی باز نمی شود

به گزارش اقتصادنیوز ؛ چهارشنبه گذشته طرح ساماندهی صنعت خودرو از سوی مجلس تصویب شد و حال وارکنندگان باید منظر نظر شورای نگهبان در خصوص این طرح باشند تا شاید گره سه ساله واردات خودرو باز شود. اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که در صورت تصویب این طرح از سوی شورای نگهبان واردات چه خودروهایی همچنان ممنوع خواهد بود

در این خصوص می توان نیم نگاهی به طرح ساماندهی صنعت خودرو انداخت براساس این طرح واردات خودروهای کارکرده هر چند در ابتدا در تبصره ۵ طرح ساماندهی بازار خودرو امکان پذیر اعلام شده بود اما با مخالفت شورای نگهبان این تبصره از طرح حذف شد، تا به این طریق فقط مجوز واردات برای خودروهای صفر کیلومتر صادر شود.  

از سوی دیگر پیش از اعلام ممنوعیت واردات خودرو در سال 87 واردات برخی از خودروهای ممنوع اعلام شده بود که در این طرح نیز همچنان مهر قرمز برای آنها زده شده است. بنابراین واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد و یا خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است. با این شرایط در صورت تصویب این طرح از سوی مجلس خبرگان بازهم شاهد افت قیمت در بازار خودروهای بالای 40 هزار دلار و یا 2500 سی سی که مشتریان خاص خود را دارند نخواهیم بود.

از سوی دیگر خودروهای آمریکایی دیگر خودروهایی هستند که امکان ورود به کشور نخواهند داشت. ورود خودروهای آمریکایی نه تنها به سرزمین اصلی بلکه به مناطق آزاد و ویژه نیز ممنوع خواهد بود.     

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید