گزارش اقتصادنیوز از جلسه بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو؛

بلاتکلیفی بازار خودرو؛ واردات در انتظار نظر نمایندگان

کدخبر: ۴۴۷۹۷۴
اقتصادنیوز: طرح ساماندهی صنعت خودرو اعاده شده از شورای نگهبان امروز 25 مهر 1400به منظور برطرف کردن ایرادات گرفته شده به طرح با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و اتاق ایران بررسی شد، اما این نشست به جمع بندی نرسید.
بلاتکلیفی بازار خودرو؛ واردات در انتظار نظر نمایندگان

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص جزییات این طرح به «اقتصادنیوز» گفت: امروز و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح ساماندهی صنعت خودرو بررسی شد، اما اعضای کمیسیون در این جلسه به جمع بندی نرسید و مقرر شد تا در این خصوص جلسه دیگری برگزار شود.

 ایزدخواه در خصوص اینکه این طرح چه زمانی در صحن به شور گذاشته خواهد شد نیز عنوان کرد: جلسه امروز، جلسه ای پربحث بود و این امر موجب شد تا به جمع بندی نرسیم به همین منظور تا زمانیکه طرح در کمیسیون به جمع بندی نرسد در صحن مطرح نخواهد شد.

با این شرایط می توان گفت نشست امروز برخلاف آنچه پیش بینی می شد پیش نرفت، براساس گمانه‌زنی‌ها و نقل قول هایی که در روزهای اخیر از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده بود، اینگونه تصور می شد که طرح امروز نهایی خواهد شد اما این پیش‌بینی محقق نشد.  

با توجه به تاثیر این تصمیم بر آینده صنعت خودروسازی کشور و همچنین بازار خودرو، در روزهای اخیر نوعی بلاتکلیفی در بازار مشاهده می‌شد و بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند با روشن شدن تصمیم مجلس، بازار خودرو تا حدود زیادی از این بلاتکلیفی خارج شود.

با اعلام نتایج جلسه امروز آشکار شد دست‌کم تکلیف بازار تا میانه هفته جاری روشن نخواهدشد. باید منتظر ماند ودید بازار خودرو در چه زمانی چشم‌اندازی بدون ابهام و قابل پیش‌بینی خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید