معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد؛

رشد 3.6 درصدی تولید خودروی سواری در نیمه نخست سال

کدخبر: ۴۴۸۵۴۳
معاون امور صنایع وزارت صمت در پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل با اشاره به برنامه ریزی برای تدوین ۹ پروژه در برنامه تحولی صنعت خودرو از رشد 3.6 درصدی تولید خودروی سواری در شش ماهه سالجاری خبر داد.
رشد 3.6 درصدی تولید خودروی سواری در نیمه نخست سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا ؛ مهدی صادقی نیارکی در این نشست که به میزبانی ایدرو و با حضور مدیران عامل خودرو سازی، تشکل های تخصصی و قطعه سازان برگزار شد، بیان کرد: در سال ۹۸ پروژه نهضت ساخت داخل در سرفصل برنامه های وزارت صمت قرار گرفت و ساخت داخل در قالب برگزاری میزهای توسعه و تعمیق ساخت داخل و مدیریت واردات با جدیت دنبال شد.

وی با اشاره به ایجاد برش استانی برای تحقق این برنامه در سال ۹۹ از هدفگذاری توسعه ساخت داخل توسط استان ها در دو سال اخیر خبرداد و گفت: برای توسعه ساخت داخل در سراسر کشور ۳میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار هدفگذاری کردیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با مرور برگزاری میزهای توسعه ساخت داخل در صنعت خودرو ،اشاره ای به برنامه ریزی وزارت صمت برای تدوین ۹ پروژه تحولی در حوزه صنعت خودرو داشت .

صادقی نیارکی با تشریح رویکردهای پروژه تحولی صنعت خورو ، بر ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی این صنعت تاکید وخاطر نشان کرد:کاهش قیمت تمام شده در زنجیره ارزش صنعت خودرو از جمله موضوعاتی است که در این پروژه صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به شاخص‌های اصلی در بخش صنعت داشت و گفت:در شش ماهه سال جاری بیش از ۳هزار و۳۰۰ پروانه به بهره برداری رسیده که در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: همچنین در این بازه زمانی اشتغال صنعتی نیز افزایش یافته و حدود ۲۰درصد رشدداشته است و برای بیش از ۷۶ هزار نفر اشتغال صنعتی ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید