قیمت آی۴ چند است؟

خودروسازی بی‌ام‌و به جنگ تسلا رفت

کدخبر: ۴۵۰۵۳۶
میلان ندلیکوویچ از اعضای هیات‌مدیره بی‌ام‌و ‌ای‌جی می‌گوید: تا سال ۲۰۲۳ بیش از نیمی از خودروهای تولید شده در کارخانه مونیخ با قوای محرکه برقی خواهند بود.
خودروسازی بی‌ام‌و به جنگ تسلا رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان، تولید محصول آی۴‌یی درایو ۴۰ و ‌آی‌۴ ام۵۰ را آغاز کرد که چیدمان موتور تک و دوگانه دارند و هدف اصلی آنها رقابت با تسلا و پولستار۲ است.

 

به گزارش سایپانیوز، قیمت آی۴ تک موتور دیفرانسیل عقب بی‌ام‌و از ۵۶هزار و ۳۹۵ دلار شروع می‌شود که به ازای هر بار شارژ می‌تواند ۳۰۰ مایل [حدود ۵۰۰ کیلومتر] بپیماید.

تحویل این دو ورژن بی‌ام‌و آی۴ از اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار آمریکا شروع خواهد شد. تولید انبوه بی‌ام‌و برقی آی۴ چهار در کوپه همین شنبه‌ای که گذشت آغاز شد. تولید این خودروی برقی، آغاز فصل جدیدی در راهبردهای برقی‌سازی محصولات در این کمپانی آلمانی و درست در این زمان حساس است که سیاست‌های حکومت‌ها هم گسترش خودروهای بدون آلایندگی است.

ساخت و تولید این خودرو در بی‌ام‌و بیشتر برای رقابت با مدل۳ تسلا بوده است. تسلا در حیاط خلوت بی‌ام‌و، محبوبیت زیادی به دست آورد و به همین دلیل انتظار می‌رود رقیبی که برای آن تراشیده، در عرصه خودروهای برقی، به یکی از مهم‌ترین محصولات برقی باتری‌دار در دهه پیش‌رو تبدیل شود و اصلا نباید آن را با آی۳ هاچ‌بک بی‌ام‌و مقایسه کرد.

محصول آی۴، در خط تولید دو طعم اصلی دارد: یکی آی۴‌یی درایو۴۰ که ورژن تک موتوره دیفرانسیل عقب است و ۳۳۵ اسب بخار توان دارد و ورژن دوم آن آی۴ ام۵۰ موتور دوگانه دارد که توان آن ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور آن ۵۳۸ پوند-فوت است و نیروی قوای محرکه به هر چهار چرخ اِعمال می‌شود که در اصطلاح به آن AWD‌ می‌گویند. ورژن دوم این محصول یعنی ام۵۰ زیر۴ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ می‌رسد در حالی که ‌یی درایو۴۰ به ۵/ ۵ ثانیه نیاز دارد. قیمت آی۴ ام۵۰ از ۶۶هزار و ۸۹۵ دلار شروع می‌شود.

میلان ندلیکوویچ از اعضای هیات‌مدیره بی‌ام‌و ‌ای‌جی می‌گوید: تا سال ۲۰۲۳ بیش از نیمی از خودروهای تولید شده در کارخانه مونیخ با قوای محرکه برقی خواهند بود. اکثر آنها تمام برقی تولید می‌شوند. کارخانه بی‌ام‌و در مونیخ که اکنون آی۴ تولید می‌کند، تقریبا ۱۰۰ سال عمر دارد.

پیش از آی۴، در این کارخانه مونیخ، بی‌ام‌و سری۴ گرن کوپه تولید می‌شد. پیتر وبر مدیر کارخانه مونیخ می‌گوید: ما موفق شدیم خودروی جدید را در همان سیستم موجود خود بدون توقف خط تولید یکپارچه‌سازی کنیم. تیم ما و شرکای‌مان کار خیره‌کننده‌ای انجام دادند. سالن بدنه ما نمونه درخشانی از یک سیستم یکپارچه کارآمد، هوشمند و اثربخش است. اکثر فرآیندهای تولید بی‌ام‌و آی۴ از سامانه‌های موجود بهره برده است. در سال‌های آتی هم باید منتظر جوانه زدن مدل ‌آی‌ایکس iX باشیم که برعکس آی۴ به هیچ عنوان بر پایه هیچ خودروی بنزینی کنونی نخواهد بود. آی‌ایکس از همان طرح روی کاغذ از صفر شروع خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید