سامانه مالیات بر خودروهای لوکس راه اندازی شد + لینک سامانه

کدخبر: ۴۷۳۷۵۴
حمیدرضا محمدابراهیمی از راه اندازی سامانه مالیات بر خودروهای لوکس خبر داد و گفت: پیامک مشمولیت مالیات برای برخی از مالکان این خودروها ارسال شده است.
سامانه مالیات بر خودروهای لوکس راه اندازی شد + لینک سامانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا سرپرست اداره کل امور مالیاتی فارس از راه‌اندازی «سامانه مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس» خبر داد.

حمیدرضا محمدابراهیمی با اشاره به راه اندازی سامانه مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس گفت: تاکنون اطلاعات حدود 550 هزار خودرو در سامانه مذکور بارگذاری شده و پیامک مشمولیت مالیات برای برخی از مالکان این خودروها ارسال شده و متعاقبا برای سایر مالکان خودروهای گران قیمت و لوکس نیز پس از راستی آزمایی اطلاعات هویتی، پیامک ارسال خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس، در راستای اجرای مقررات بند (ش) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 در خصوص محاسبه مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل، راه اندازی شده است.

ابراهیمی درخصوص قابلیت های این سامانه عنوان داشت: نمایش تعداد و نوع خودرو به تفکیک خارجی و داخلی، نمایش ارزش خودرو به تفکیک خارجی و داخلی و میزان مالیات، امکان چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره حساب اداره کل امور مالیاتی فارس، امکان ثبت اعتراض مؤدی مالیاتی و همچنین امکان انتخاب اداره کل تشکیل پرونده از جمله قابلیت های این سامانه محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir  گزینه «مالیات خودروهای تحت تملک» در دسترس عموم مؤدیان محترم مالیاتی قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید