فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار

استقبال میلیونی از یک خودروی معمولی

کدخبر: ۴۷۶۲۴۹
سی و یکمین فروش فوق العاده ایران خودرو توانست نزدیک به ‍پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر متقاضی را به خط کند.
استقبال میلیونی از یک خودروی معمولی

به گزارش اقتصادنیوز، منتخبان سی و یکمین فروش فوق العاده ایران خودرو مشخص شدند.

آبی های جاده مخصوص روز گذشته قرعه کشی سی و یکمین فروش فوق العاده خود را برگزار کردند و منتخبان سه محصول پژو پارس با موتور TU5، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک را شناختند.

قیمت دلار در کانال 27 هزار /حباب سکه کوچک شد

فروش فوری پیکاپ فوتون تولند +جدول و شرایط

مبلغ عیدی بازنشستگان و کارکنان نهایی شد+ جرئیات مهم

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در این طرح فروش خود در مجموع عرضه هشت هزار دستگاه از محصولات یاد شده را تدارک دیده بود. سهم پژو پارس با موتور TU5 در این مرحله از فروش فوق العاده چهار هزار دستگاه و دو مدل دنا نیز هر یک با دو هزار دستگاه در این طرح فروش حضور داشتند. سی و یکمین فروش فوق العاده ایران خودرو توانست نزدیک به ‍پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر متقاضی را به خط کند.

این سومین بار است که تعداد متقاضیان فروش فوق العاده ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ از مرز پنج میلیون نفر گذشت.

بمب خبری ایلان ماسک برای دوج کوین

تنها بیست و دومین فروش فوق العاده ایران خودرو که در شهریورماه امسال برگزار شد توانست بیش از فروش فوق العاده بهمن ماه ۱۴۰۰ متقاضی به خود جلب کند. در فروش فوق العاده شهریورماه نزدیک به پنج میلیون و ۲۰۰ نفر ثبت نام کردند. نکته قابل توجه این است که در فروش فوق العاده مرحله بیست و دوم نیز همانند آخرین فروش فوق العاده غول آبی جاده مخصوص شاهد حضور پژو پارس با موتور TU5 بودیم. آبی های جاده مخصوص درآن طرح فروش علاوه بر پژو پارس با موتور  TU5 عرضه دیگر مدل پژو پارس یعنی پارس سال و پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما (شیشه ای) و گیربکس دستی را نیز در دستور کار داشتند. آبی های جاده مخصوص از این خودروها در مجموع ۱۳ هزار دستگاه عرضه کردند.

فروش فوق العاده مرحله بیست و ششم که در آذرماه سال جاری برگزار شد نیز شاهد حضور بیش از پنج میلیون نفری متقاضیان بود. در این دور از فروش فوق العاده نیز ایران خودرویی ها بار دیگر پژو پارس با موتور TU5 را عرضه کردند. علاوه بر این محصول، پژو پارس سال، پژو ۲۰۷ یا سقف شیشه ای، پژو ۲۰۶ تیپ دو، تارا با گیربکس معمولی، رانا پلاس و سمند سورن پلاس نیز عرضه شد تا جمع محصولات عرضه شده در این فروش فوق العاده به ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.

اما استقبالی که پژو پارس با موتور TU5 در آخرین فروش فوق العاده ایران خودرو شد در هیچ یک از طرح های فروش این خودروساز نشده بود. در سی و یکمین  فروش فوق العاده این خودروساز بیش از چهار میلیون و چهارصد هزار نفر برای در اختیار گرفتن این خودرو نام نویسی کردند. پژو پارس TU5 در فروش فوق العاده شهریورماه امسال حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را به صف کرد و در فروش فوق العاده آذرماه ۱۴۰۰ نیز حدود دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر برای در اختیار گرفتن این خودرو ثبت نام کردند.

بی تردید دلیل اصلی این حجم از تقاضا برای پژو پارس با موتور TU5 را باید در فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار جست و جو کرد. در حال حاضر منتخبان برای در اختیار گرفتن این خودرو باید مبلغی حدود ۱۷۶ میلیون تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند این در حالیست که قیمت این خودرو در بازار حول و حوش ۳۳۶ میلیون تومان است. بنابراین منتخبان قرعه کشی می توانند سودی حدود ۱۶۰ میلیون تومانی را با خرید از کارخانه و فروش در بازار به حساب خود واریز کنند.        

همچنین در اکوایران ببینید : بهمنی که اقتصاد ایران را گرفتار کرد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید