آمارهای سامانه کدال نشان داد

معرفی پرفروش‌ترین خودروهای سایپا+نمودار

کدخبر: ۴۸۳۳۲۴
اقتصادنیوز: روند تولید و فروش محصولات سایپا در سال 1400 چگونه بوده است؟ رصد بازار سایپا از ابتدای سال تا پایان بهمن 1400 نشان دهنده آن است که«خانواده تیبا» در این سال رکوددار رشد تولید و فروش بوده است.
معرفی پرفروش‌ترین خودروهای سایپا+نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال در سال 1400 نشان دهنده آن است که در میان محصولات تولیدی سایپا، خانواده تیبا توانسته‌اند بیشترین رشد به لحاظ تولید و فروش را از آن خود کنند.

داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 4 محصول در شرکت سایپا تولید شده است.

خودروهای تولیدی در این دوره زمانی در شرکت سایپا شامل «وانت 151»، «خانواده تیبا»، «شاهین»، «آریوs300 » می شده و از سوی دیگر تولید برخی از محصولات این شرکت متوقف شده است. روند تولید محصولات سایپا نشان دهنده آن است که از میان این محصولات خانواده تیبا با تولید 249 هزار و 994 دستگاه توانسته عنوان رکوردار تولید در این شرکت را از آن خود کند. خانواده تیبا در مدت زمان مورد بررسی نه تنها رکورد تولید را به خود اختصاص دادند بلکه توانستند با فروش 249 هزار و  86 دستگاه انواع تیبا بیشترین فروش را نیز از آن خود کند.

از سوی دیگر با رصد داده های کدال می توان گفت در مدت زمان مورد بررسی« وانت 151»  دومین بیشترین رشد تولید و فروش را به خود اختصاص دهد. براساس آمار اعلام شده 21 هزار و 979 دستگاه وانت 151 تولید کرده که از این تعداد 23 هزار و 888 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. در فروردین ماه نیز مجموع تولید وانت 151 برابر با 4 هزار و 89 دستگاه وانت در کشور به فروش رسیده بود.

تولید سایپا

از شاهین چه خبر

اما وضعیت تولید شاهین که خودرو نوپا این شرکت محسوب می شود نیز نشان دهنده آن است که در بهار سال جاری 19 هزار و 653 دستگاه شاهین در این شرکت تولید شده و 20 هزار و 12 دستگاه از این خودرو نیز به فروش رسیده است.

اما براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 130 دستگاه «آریو S300» تولید شده که مجموع فروش این خودرو برابر با 4 دستگاه در مدت زمان مورد بررسی بوده است.   

فروش سایپا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید