پارس خودرو کدام خودروها را تولید کرد؟

آمار تولید و فروش ایران خودرو و سایپا در سال 1400

کدخبر: ۴۸۳۴۴۶
بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۸۱۷ هزار و ۶۹ دستگاه خودرو از سوی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای سال 1400 تا پایان بهمن ماه است.
آمار تولید و فروش ایران خودرو و سایپا در سال 1400

به گزارش اقتصادنیوز؛ بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید  ۴۲۹ هزار و ۸۲۳ دستگاه خودرو از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن 1400 است.

برپایه این آمارها، تا پایان بهمن ماه ۲۸۸ هزار و ۸۴۲ دستگاه از محصولات خانواده پژو (به‌جز پژو ۲۰۰۸) تولید و ۲۶۹ هزار و ۹۸۴ دستگاه از این خودرو فروخته شده است.  همچنین ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده که همه ۱۰۳ دستگاه آن فروخته شده است.

وضعیت تولید و فروش ایران خودرو

ایران‌خودرو ۴۶ هزار و ۵۲۷ دستگاه از محصولات خانواده سمند در ۱۱ ماهه امسال تولید کرده و برای ۴۶ هزار و ۳۴۳ دستگاه از این محصولات فاکتور فروش صادر کرده است.

همچنین در این مدت، ۴۶ هزار و ۳۹۹ دستگاه دنا، ۳۳ هزار و ۲۸۷ دستگاه رانا و ۷۹۵۱ دستگاه تارا در این شرکت تولید شده که به ترتیب ۴۱ هزار و ۱۴۵ دستگاه دنا، ۲۳ هزار و ۹۹۷ دستگاه رانا و ۷۳۹۷ دستگاه تارا به فروش رسیده است.

ایران خودرو در محصولات مونتاژی نیز در ۱۱ ماهه امسال، ۶۶۹۳ دستگاه هایما و همانطور که اشاره شد ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کرده است که به ترتیب ۶۴۵۰ دستگاه هایما و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ فروخته است.

از تولیدهای مونتاژی پیشین این گروه صنعتی، سه دستگاه تندر (L۹۰) و دو دستگاه دانگ‌فنگ در آمار فروش این گروه خودروسازی طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ ثبت شده است.

وانت‌های آریسان نیز که تولید آن‌ها دوباره به چرخه محصولات تولیدی این گروه صنعتی بازگشته است، طی این مدت (از آذر تا بهمن ماه) به تعداد ۲۱ دستگاه تولید و سه دستگاه آن فروخته شده است.

تولید

وضعیت تولید و فروش سایپا

براساس آمار اعلام شده نیز در این مدت در گروه خودروسازی سایپا نیز در  ۱۱ ماهه سال جاری ۲۹۱ هزار و ۷۵۹ دستگاه خودرو تولید شده که از این میزان به ترتیب ۲۱ هزار و ۹۷۹ دستگاه سهم وانت‌های سایپا، ۲۴۹ هزار و ۹۹۷ دستگاه سهم خانواده تیبا، ۱۳۰ دستگاه سهم آریو s300 و ۱۹ هزار و ۶۵۳ دستگاه سهم شاهین بوده است.

گروه خودروسازی سایپا در محصولات خانواده پراید با توجه به توقف پراید تنها وانت پراید (سایپا ۱۵۱) را تولید کرده که طی ۱۱ ماهه سال گذشته برای ۲۳ هزار و ۸۸۸ دستگاه از این محصول فاکتور فروش صادر کرده است.  همچنین از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه، ۲۴۹ هزار و ۸۶ دستگاه از محصولات خانواده تیبا و ۲۰ هزار و ۱۲ دستگاه شاهین تجاری‌سازی و برایشان صورت مالی ثبت شده است.

این خودروساز همچنین چهار دستگاه آریو، ۳۶۲ دستگاه چانگان و دو دستگاه سراتو (مربوط به تولیدهای قبل از سال ۱۴۰۰) طی ۱۱ ماهه 1400 در آمار فروش خود ثبت کرده است.

بدین ترتیب، طبق آمار گروه خودروسازی سایپا در مجموع ۱۱ ماهه سال گذشته برای ۲۹۳ هزار و ۴۹۲ دستگاه خودرو فاکتور فروش صادر کرده است.

فروش

وضعیت تولید پارس خودرو

 شرکت پارس‌خودرو به عنوان زیر مجموعه گروه سایپا نیز در مجموع در ۱۱ ماهه سال 1400 ، ۱۰۵ هزار و ۴۱۳ دستگاه خودرو تولید شده و برای ۱۰۹ هزار و ۲۰۴  دستگاه فاکتور فروش صادر شده است. 

از تعداد خودروهای تولیدی پارس‌خودرو در این مدت ۵۵ هزار و ۴۳۷ دستگاه سهم محصولات گروه Q۲۰۰ بوده که فروش ۵۸ هزار و ۶۸۵ دستگاهی را به نام خود ثبت کرده است.

همچنین در مدت مذکور ۱۸ هزار و ۱۹۲ دستگاه محصولات گروه s200 و ۳۱ هزار و ۱۹۰ دستگاه کوییک معمولی تولید شده است. به‌ترتیب برای ۱۸ هزار و ۱۷۵ دستگاه از محصولات خانواده s200 و برای ۳۱ هزار ۱۸۶ دستگاه کوییک معمولی فاکتور مالی طی این مدت ثبت شده است.

پارس‌خودرو همچنین تولید ۵۹۴ دستگاه و فروش ۱۱۵۴ دستگاه برلیانس را در آمار ۱۱ ماهه خود ثبت کرده است. همچنین این خودروساز زیرمجموعه سایپا، دو دستگاه ون دولوکس و دو دستگاه از محصولات خانواده رنو را در آمار فروش ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید