رونمایی از قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند ایران +فیلم

کدخبر: ۴۹۵۹۳۵
اقتصادنیوز: کراس اوور دیگنیتی محصولی از کمپانی چینی دانگ فنگ بوده که بهمن موتور عهده‌دار مونتاژ آن در ایران شده است.
رونمایی از قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند ایران +فیلم

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خودروبانک، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در شهر آفتاب برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، خودروهای مختلف از برندهای داخلی و خارجی به عرضه عمومی درآمده و مشتاقان بسیاری از جمله خودروبانک در آن حضور دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، اخبار مربوط به این رویدادها را به شما مخاطبین عزیز انتقال دهند.

از جمله برندهای حاضر در این نمایشگاه، خودروسازی بهمن موتور است. این کمپانی با معرفی محصولات متعددی از جمله دیگنیتی پرستیژ پا به میدان گذاشته که در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند ایران معرفی شد | مشخصات چینی خوش‌پرستیژ را ببینید

کراس اوور دیگنیتی محصولی از کمپانی چینی دانگ فنگ بوده که بهمن موتور عهده‌دار مونتاژ آن در ایران شده است. مدل‌های دیگنیتی دارای طراحی شیک و جذابی هستند که در وهله اول نظر بیننده را به خود جلب می‌کنند. امسال بهمن موتور با دیگنیتی پرستیژ وارد بازار رقابتی شده است.

قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند ایران معرفی شد | مشخصات چینی خوش‌پرستیژ را ببینید

پرستیژ که در بازار چین با نام دانگ فنگ ix۵ شناخته می‌شود، با طول ۴.۶۸۵، عرض ۱.۸۶۵ و ارتفاع ۱.۶۴۵ ساخته شده و فاصله بین محور چرخ‌ها به ۲.۷۹ متر می‌رسد.

شاسی‌بلند کوپه دیگنیتی پرستیژ ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد و در حقیقت فیس لیفت مدل پرایم است. رینگ‌ها، جلوپنجره و سپرهای جلو و عقب نسبت به پرایم تغییر یافته و امروزی‌تر شده‌اند. پرستیژ از نمای مقابل شامل یک جلوپنجره بزرگ می‌شود که از طرفین به چراغ‌ها رسیده و ظاهری تهاجمی به خود گرفته است.

در نمای جانبی، خطوط و ناهمواری‌های مختلف و همین‌طور رینگ‌های آلیاژ آلومینیومی ۲۰ اینچی جلب توجه می‌کنند. در عقب ماشین، چراغ‌های LED به سبک آمریکایی به یکدیگر متصل شده‌اند، یک دیفیوزر کاملا جدید نسبت به مدل پرایم و خروجی اگزوز دوگانه در هر دو طرف سپر به چشم می‌خورد.

قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند ایران معرفی شد | مشخصات چینی خوش‌پرستیژ را ببینید

کابین پرستیژ به طور کلی تغییر چندانی با دیگنیتی پرایم نداشته و تنها چند آپشن جدید به آن اضافه شده است. سیستم صوتی Pioneer، امکان تنظیم ۱۰ حالت مختلف برای صندلی راننده، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان برای نمایش اطلاعات حساس خودرو، نورپردازی داخلی و شارژ بی‌سیم موبایل از جمله امکانات متمایز در کابین به حساب می‌آیند.

در زیر کاپوت، یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندره وظیفه تأمین انرژی لازم برای حرکت ماشین را بر دوش می‌کشد. این موتور قدرتی بیش از ۲۰۰ اسب بخار را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد کرده و حداکثر گشتاور آن به ۳۵۵ نیوتن متر می‌رسد.

قوی‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند ایران معرفی شد | مشخصات چینی خوش‌پرستیژ را ببینید

دیگنیتی پرستیژ به عنوان یکی از بهترین خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط، دارای مشخصات ایمنی و امکانات متعددی است که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سیستم ترمز و پایداری پرستیژ شامل ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش ATC، سیستم ترمز کمکی EBA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESC و غیره می‌شود.

ایربگ راننده، سرنشین جلو و ایربگ های جانبی درون کابین جاسازی شده‌اند که در صورت عملکرد به‌موقع و مناسب می‌توانند ریسک حوادث ناگوار برای سرنشینان را تا حد زیادی کاهش دهند.

از دیگر تجهیزات پرستیژ می‌توان به سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سانروف پانوراما، سیستم نمایش فشار باد تایرها، فرمان چرمی با کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، درب الکتریکی صندوق عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ضد سرقت، ایموبالایزر، ایزوفیکس، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، سیستم روشنایی همراهی تا درب منزل، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور تشخیص مانع برای پارک جلو و عقب و غیره اشاره کرد.

وضعیت دیگنیتی پرستیژ در بازار و رقبای اصلی

قیمت پرستیژ در بازار جهانی بسته به امکانات و تجهیزات به کاررفته، حدود ۱۵ الی ۲۲ هزار دلار است. می‌توان پیش‌بینی کرد که خودروی جدید بهمن موتور نیز با قیمتی حدود ۱ میلیارد تومان در دسترس خریداران ایرانی قرار گیرد. در این رنج قیمت، پرستیژ رقیب سرسخت خودروهایی همچون KMC K۷ و فونیکس تیگو ۷ به حساب می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید