رصد بازار خودروهای داخلی؛

مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت + جدول

کدخبر: ۵۰۴۳۶۰
اقتصادنیوز: امروز 5 تیرماه 1401 با وجود روند کاهشی بازار دلار، بازار ایران‌خودرو روز کم‌نوسانی را تجربه کرد و تنها دو محصول آن با کاهش قیمت حدود یک میلیون‌تومانی همراه شد.
مقاومت بازار خودرو در برابر کاهش قیمت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که در روزی که اکثر محصولات این شرکت بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» و «پژو 207 دنده ای» در بازار افت قیمت داشتند. به گفته فعالان بازار خودرو امروز بازار با کاهش قیمت دلار مواجه شد اما بازار خودرو تا آنجا که توانست در برابر این افت قیمت مقاومت کرد و ثبات قیمت را به تغییر ترجیح با این حال دو خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک و  پژو 207 دنده ای که در بازار عرضه آنها کاهش داشته است یک پله عقب نشینی کردند.

با وجود این بالا و پایین شدن ها فعالان بازار خودر بر این نکته نیز تاکید می کنند خبر اعلام شده مبنی بر این که به زودی وضعیت آیین نامه واردات خودرو مشخص خواهد شد موجب شده تا خریداران فاصله بیشتری از بازار بگیرند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز هم ثبات قیمت در بازار داشته و هم افت یک میلیونی را تجربه کرده است با این شرایط امروز «پژو 207 دنده‌ای» در بازار  400 میلیون تومانی شد و افت یک میلیونی قیمت را تجربه کرد و قیمت محصول دیگر این خانواده یعنی «پژو 207 سقف شیشه ای» 407 میلیون تومان باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم رشد و افت قیمت داشت، با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار با افت یک میلیونی، 509 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم بدون تغییر 399 میلیون تومان در بازار باقی ماند، «رانا پلاس» هم بدون تغییر 308 میلیون تومانی باقی ماند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز با ثبات در بازار قیمت گذاری شد و با این شرایط «سمند LX » بازار 301 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» نیز در بازار 352 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. قیمت «سمند سورن پلاس» هم امروز 359 میلیون تومان در بازار قیمت باقی ماند.

ایران 5

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید