رصد بازار خودروهای داخلی؛

تاثیر نتایج قرعه‌کشی بر بازار خودرو + جدول

کدخبر: ۵۱۰۳۶۹
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که امروز 2 مردادماه 1401 ایران خودرویی ها در بازار افت یک تا پنج میلیونی داشتند و برخی از محصولات این شرکت نیز در بازار با ثبات قیمت عرضه شدند.
تاثیر نتایج قرعه‌کشی بر بازار خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز و با نوسان اندک نرخ دلار از یک سو و قرعه کشی طرح فروش خودرو و انتظار برای اعلام برندگان دومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه موجب شد تا قیمت خودرو در بازار کاهشی شود.

در طرح سامانه یکپارچه فروش خودرو که در اصل سایت متمرکز خرید خودرو است تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. دومین مرحله این طرح امروز قرعه کشی شد و ثبت نام کنندگان در انتظار اعلام فهرست برندگان این مرحله هستند. اتفاقی که در لحظه تنظیم این گزارش به علت مشکلات فنی رخ نداده است. با این شرایط بازار خودرو امروز بدون مشتری چشم انتظار نتایج قرعه کشی فروش یکپارچه خودرو ماند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» تنها افت قیمت داشت و در بازار 345 میلیون تومان قیمت خورد و با این شرایط در بازار افتی 5 میلیون تومانی داشت. اما سایر محصولات این خانواده تغییر قیمت نداشتند با این شرایط «سمند LX» در بازار 305 میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار بدون تغییر 351 میلیون تومان دست به دست شد. اما براساس ارزیابی ها در میان خانواده دنا امروز «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار افتی 2 میلیونی داشت و 506 میلیون تومان قیمت گذاری شد؛ اما «دنا معمولی» امروز 395 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت و از سوی دیگر «رانا پلاس» نیز در بازار300 میلیون دست به دست شد و افت 2 میلیونی قیمت داشت.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز  396 میلیون قیمت خورد و یک میلیون تومان افت قیمت در بازار داشت و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 405 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت یک میلیونی را تجربه کرد.

ایران 2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید