ابلاغ تصویب نامه واردات خودرو از سوی هیان وزیران + نامه

کدخبر: ۵۳۱۴۳۲
اقتصادنیوز: هیات وزیران تصویب نامه قبلی واردات خودرو را با برخی اصلاحات ابلاغ شد. معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، تصویب‌نامه هیئت وزیران درخصوص واردات خودرو که شامل اصلاح تصویب نامه قبلی واردات خودرو است را ابلاغ کرد.
ابلاغ تصویب نامه واردات خودرو از سوی هیان وزیران + نامه

به گزارش اقتصادنیوز؛ در ابلاغیه هیات وزیران بر حذف عبارت (سیف) تاکید شده است. براساس تبصره 2 بند یک آمده «خودروهای وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه می شود، همچنین نرخ سودبازرگانی خودروهای وارداتی بر جسب ارزش (فوب) با تصویب وزاری عضو کارگروهی متشکل از وزاری صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت ماده (19) آیین نامه داخلی هیات دولت به گونه ای تعیین می شود که مابه التفاوت قیمت پایه با پیمت پایانی در بورس کالا معادل سود عادلانه باشد. از سوی دیگر کارگروه مذکور مجاز به تعیین علی الحساب سود بازرگانی در زمان ترخیص و تعیین سود بازرگانی قطعی در زمان فروش است».

از سوی دیگر در بند (8) نیز اصلاحاتی در نظر گرفته شده که این موارد شامل «مشخصات فنی واردات خودرو باید با استانداردهای مربوط و از نظر آلایندگی محیط زیست با ضوابط تعیین شده در آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوا منطبق باشد.

همچنین در بند (ب) نیز آمده به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و تامین خدمات پس از فروش کلیه واردکنندگان خودرو مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش است.

براساس این ابلاغیه، مرجع احراز انتقال فناوری در ازای واردات خودرور، وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود. همچنین صلاحیت های فنی و حرفه ای واردکنندگان براساس سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاحات بعدی انجام می شود.      

متن نامه یک و دو را اینجا بخوانید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید