قیمت خودروهای وارداتی زیر ذره بین+جدول

افزایش 400 میلیون تومانی قیمت سانتافه در بازار

کدخبر: ۵۷۴۳۳۲
اقتصادنیوز: پس از ریزش قیمت وارداتی‌ها در نیمه اردیبهشت‌ماه این دسته خودروها در آخرین هفته این ماه طعم رشد را چشیدند تا به این طریق پرونده وارداتی‌ها در این بازه زمانی شکل افزایشی به خود گیرد.
افزایش 400 میلیون تومانی قیمت سانتافه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار خودروهای وارداتی نشان دهنده آن است که این خودروها در آخرین هفته اردیبهشت ماه با رشد 100 تا 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند. 

رشد قیمت این خودروها در حالی رقم خورده که بسیاری از فعالان این بازار خلاف آن را تصور می‌کردند که وارداتی‌ها با توجه به اخباری که در خصوص این دسته خودروها  به گوش می رسد نه تنها نباید رشد قیمت داشته باشند، بلکه باید با افت راهی بازار شوند؛ اما قیمت‌ها خلاف جهت حرکت کردند.

وضعیت بلاتکلیف خودروهای وارداتی

در خصوص وضعیت خودروهای وارداتی عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت اواسط هفته جاری اعلام کرد که تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام پایان یافته است. خبر اعلام شده در حالی که هنوز خبری از زمان رسیدن این خودروها به بازار نیست، با این شرایط شاید بتوان گفت نرسیدن این خودروها به بازار یکی از دلایلی است که موجب شده تا شاهد رشد قیمت آنها در بازار باشیم.

علاوه بر نامشخص بودن زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار در دو هفته اخیر نرخ دلار هم بیش از آنکه صعودی باشد، نزولی بوده و با این شرایط انتظار فعالان از بازار کاهشی شدن آنها بود.

براساس ارزیابی بازار در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه «سانتافه» رشدی 400 میلیونی را تجربه کرد و بالاترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و این رشد در «میتسوبیشی اوتلندر» به 350 میلیون رسید.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 17 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و نسبت به نیمه اردیبهشت ماه رشدی 200 میلیونی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 50 هزار کیلومتر در بازار 3 میلیارد و 950 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 100 میلیونی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

النترا 200 میلیون تومان گران شد

اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده رشدی 200 میلیون تومانی در بازار داشت. براساس رصد بازار این خودرو با رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و 500 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 30 هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی 350 میلیون تومانی را نسبت به نیمه اردیبهشت ماه تجربه کرد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد و 550 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و رشدی 200میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته بیشترین رشد قیمت داشت و در بازار 5 میلیارد و 900میلیون تومان معامله شد و افزایش 400 میلیونی را تجربه کرد.   

27 اردیبهشت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید