رونمایی از شاسی بلند قدرتمند و جدید لکسوس+تصاویر

کدخبر: ۵۸۰۳۸۹
لکسوس به‌تازگی نسل جدید شاسی بلند فول سایز GX را معرفی کرد.
رونمایی از شاسی بلند قدرتمند و جدید لکسوس+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت نیوز، طراحی جدید جی ایکس جای زیادی برای بحث دارد. با طراحی مربعی‌تر و زوایای تیزی که در نمای بیرونی این خودرو می‌توان دید، ظاهر آن بیشتر شبیه به محصولات تویوتا چون پرادو شده است. حتی به همین خاطر، جلوه‌ای به سبک و سیاق رترو دارد که از قضا این روزها از آن به خوبی استقبال می‌شود. در نمای جلو همچنین نسخه‌ای متفاوت از جلوپنجره همیشگی محصولات لکسوس به چشم می‌خورد که هماهنگ با بقیه المان‌های طراحی از آب در آمده است. در مجموع، لکسوس در نسل جدید GX هدف از این داشته است که به این شاسی بلند جلوه‌ای هرچه سرسختانه‌تر ببخشد.

شاسی بلند جدید لکسوس، پرادو در لباس جدید

نمای جلو لکسوس GX نسل جدید با چراغ‌های ال‌ای‌دی تریپل بیم اسپرت، مه‌شکن‌های ال‌ای‌دی و چراغ‌های گردش آپشنال، به‌روزتر از هر زمان دیگری شده است. از لحاظ کاربردی هم حالا اورهنگ جلو اندازه مناسب‌تری دارد و ستون A عقب‌تر قرار گرفته تا راننده دید بهتری نسبت به موانع موجود در جاده داشته باشد. نهایتاً در نمای عقب، چراغ عقب سرتاسری یا به هم پیوسته به شکل حرف L به‌علاوه لوگو جدید لکسوس دیده می‌شود. ضمن اینکه برای اولین بار در سری شاسی بلندهای جی ایکس، درب برقی برای ناحیه عقب با شیشه بیرون‌پر تعبیه شده است.

لکسوس جی ایکس مدل ۲۰۲۴ با افزایش اندازه، بیشتر به لکسوس ال ایکس نزدیک شده است. این نسل جدید فاصله بیشتری بین دو محور دارد و همچنین عرض آن بین ۹۴ تا ۱۱۴ میلی‌متر بسته به تریم افزایش پیدا کرده است. به‌طور دقیق، جی ایکس دارای ۵۰۰۴ میلی‌متر طول، ۲۱۱۳ میلی‌متر عرض، ۱۹۱۴ تا ۱۹۳۴ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۴۹ میلی‌متر فاصله بین دو محور است. همچنین هرچند وزن خالص آن به‌صورت رسمی مشخص نیست، با توجه به افزایش اندازه آن باید انتظار وزنی بیشتر از مدل ۲۳۲۵ کیلوگرمی ۲۰۲۳ را داشت.

مشخصات فنی و عملکرد لکسوس جی ایکس ۲۰۲۴

GX نسل جدید با دو پیشرانه در دسترس گذاشته می‌شود: یک پیشرانه بنزین‌سوز پایه و یک پیشرانه هیبرید که بعداً موجود خواهد شد. پیشرانه پایه این شاسی بلند، یک نمونه 3.4 لیتری V6 توئین توربو است که نیرو محرکه آن به واسطه یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این پیشرانه 6 سیلندر توان تولید قدرت 349 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر را دارد، درحالی که پیشرانه V8 قبلی این اس یو وی 301 اسب بخار قدرت و 446 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. لکسوس خروجی بیش از حد نصاب برای شتاب‌گیری پایدار را هم تضمین می‌کند، ولی هنوز مدت زمان پیمایش 0 تا 100 را مشخص نکرده است.

همه نسخه‌های لکسوس جی ایکس ۲۰۲۴ به سیستم تعلیق دو جناغی تازه ساخته شده در ناحیه جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در ناحیه عقب مجهز شده‌اند. با استفاده از چنین چینشی برای سیستم تعلیق، نه به عملکرد خودرو در خیابان‌های داخل شهر لطمه می‌خورد و نه به عملکرد آن در مسیرهای خارج از شهر. گزینه سیستم تعلیق متغیر تطبیقی هم پیش رو خریداران قرار دارد که با توجه به شرایط جاده، به‌طور پیوسته ضربه‌گیری خودرو را تنظیم می‌کند. در کنار این‌ها فرمان برقی برای هرچه آسان‌تر کردن کنترل خودرو به کمک می‌آید.

شاسی بلند جدید لکسوس، پرادو در لباس جدید

این اس یو وی لکسوس در زمینه توانایی آفرود هم از نسل قبلی خود یک پله جلوتر رفته است. تمامی نسخه‌های آن با سیستم تمام چرخ محرک تمام‌وقت و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با قابلیت قفل همراه‌اند. تریم اورتریل همچنین از قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، مانیتور دید سه‌بعدی محیط اطراف، سیستم تعلیق داینامیک حرکتی‌الکترونیکی یا KDSS و قابلیت تغییر سریع‌تر بین حالت‌های سبک و سنگین سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

بنا به گفته لکسوس، جی ایکس مدل 2024 در هر 100 کیلومتر 13.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخه قبلی این اس یو وی که مجهز به پیشرانه V8 بود، به ازای هر 100 کیلومتر 14.7 لیتر مصرف می‌کرد. در نتیجه این بهبودی جزئی در مقایسه با قبل است که در مسافت‌های طولانی به درستی خود را نشان می‌دهد. با نسخه هیبرید که در آینده معرفی می‌شود، رانندگان می‌توانند با بنزین کمتر مسافت بیشتری را طی کنند.

قیمت GX مدل جدید و وضعیت در برابر رقبا

مثل برخی دیگر از جزئیات لکسوس جی ایکس مدل ۲۰۲۴، قیمت این شاسی بند لوکس جدید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با وجود این، مدل ۲۰۲۳ آن قیمت پایه حدود ۶۰ هزار دلار و حداکثر قیمت ۷۰ هزار دلار برای بالارده‌ترین تریم دارد. به همین ترتیب، انتظار می‌رود مدل ۲۰۲۴ با قیمت پایه ۶۳ هزار دلاری به عرضه برسد و قیمت تریم‌های اورتریل آن از مرز ۷۰ هزار دلار بگذرد. لکسوس این اس یو وی را مجموعاً در ۶ تریم عرضه می‌کند: پریمیوم، پریمیویم پلاس، لاکچری، لاکچری پلاس، اورتریل و اورتریل پلاس به ترتیبِ رده.

لکسوس جی ایکس نسل جدید حالا با تغییر چشمگیر طراحی و به‌روزرسانی مشخصات فنی، آماده رقابت با شاسی بلندهای داغ بازار مثل لندرور دیفندر ۱۳۰ است. دیفندر هم طراحی مربعی یا اصطلاحاً جعبه‌ای، فضای داخلی لوکس با سه ردیف صندلی، پیشرانه با خروجی نزدیک و صدالبته توانایی بالای آفرود دارد. قیمت این شاسی بلند لوکس بریتانیایی از ۶۹ هزار دلار آغاز می‌شود و لکسوس جی ایکس به‌جز المان‌های متفاوت، با قیمت کمتر خود می‌تواند نسبت به آن برتری پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید