قیمت این خودروی خارجی فقط 5 هزار دلار است!+تصاویر

کدخبر: ۵۸۵۸۷۲
«ویائو بوما» یک کپی چینی از تویوتا آلفارد است که ۵۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ بدون سنسورهای پارک، ایربگ و تاچ اسکرین داخل کابین!
قیمت این خودروی خارجی فقط 5 هزار دلار است!+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت نیوز، «ویائو بوما» یک کپی چینی از تویوتا آلفارد است که به‌تازگی در بازار خودروی این کشور عرضه شده؛ آن هم با قیمتی کمتر از ۴۰ هزار یوان که معادل ۵۵۰۰ دلار است.

اما از تولیدکننده‌ی این خودرو چه می‌دانیم؟ ویائو، به کمپانی خودروهای الکتریکی Hongri تعلق دارد که در سال 2014 تاسیس شد. این کمپانی، خودروهای برقی کوچک می‌سازد؛ اما تولید انبوه بوما از توانش خارج بوده و به همین علت، ZX Auto (سازنده‌ی پیکاپ‌های چینی) تولید آن را برعهده گرفت. به‌هر حال از این ملقمه، نخستین خودروی برند Weiao متولد شده است.

ویائو بوما؛ کپی چینی تویوتا آلفارد

نمای جلو و عقب بوما، دقیقا مشابه تویوتا آلفارد است: از آن گریل بزرگ گرفته تا اِلمان‌های سه‌گوش و هدلایت‌ها؛ اما زمین تا آسمان با هم فرق دارند.

برخلاف مینی ون تویوتا، محصول ویائو اصلا یک خودروی بزرگ چند منظوره نیست. در عوض، یک ماشین چهار درب شهری با ابعاد ۳۵۱۷/۱۴۹۵/۱۶۶۰ میلی‌متر و رینگ‌های ۱۵ اینچی است که فاصله بین محورهای جلو و عقب آن از ۲۴۹۵ میلی‌متر تجاوز نمی‌کند.

تویوتا آلفارد

تویوتا آلفارد

کپی چینی تویوتا آلفارد

پیشرانه ویائو بوما، تک موتور الکتریکی آن است که با قرارگیری روی محور جلو، توان تولید ۴۱ اسب بخار را دارد. با نیروی حاصل از آن، این ماشین برقی می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

دو آپشن هم برای باتری خودرو وجود دارد: یکی ۱۱.۹ کیلووات ساعتی با برد ۱۳۰ کیلومتر و دیگری، ۱۸.۵ کیلووات ساعتی با برد ۲۰۰ کیلومتر!

البته کمپانی سازنده قصد دارد از انتهای سال ۲۰۲۳، نسخه‌ای را با برد ۳۰۰ کیلومتری هم روانه بازار کند.

قیمت ویائو بوما

در ارزان‌ترین حالت، این خودرو ۵۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ بدون سنسورهای پارک، ایربگ و تاچ اسکرین داخل کابین!

کپی چینی تویوتا آلفارد

البته نسخه تاپ-تریم آن با باتری ۱۸.۵ کیلووات ساعتی هم از وجود ایربگ، محروم است. در هر صورت، حداکثر بهای این خودرو، ۷۱۷۵ دلار است که حتی در چین هم مبلغ پایینی محسوب می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید