رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار چشم‌انتظار زمان ورود خودروهای خارجی دست‌دوم به ایران+ جدول قیمت

کدخبر: ۵۸۹۴۲۳
اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو نشان می‌دهد پرطرفدارهای ایران‌خودرو امروز کمی طعم افزایش قیمت را چشیدند، اما این رشد چندان محسوس نبود، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو انتظار برای تعیین وضعیت خودروهای وارداتی موجب شده تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد.
بازار چشم‌انتظار زمان ورود خودروهای خارجی دست‌دوم به ایران+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ بلاتکلیفی خودروهای وارداتی یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار سردرگمی قیمتی در بازار را به آن نسبت می‌دهند، روندی که امروز و با اعلام خبر بررسی استاندارد خودروهای وارداتی در گمرک کمی رنگ باخت، اما همچنان در این خصوص ابهاماتی وجود دارد. امروز گمرک اعلام کرد که صدور مجوز استاندارد برای خودروهای وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار شروع شده است؛ با توجه به این خبر می‌توان گفت احتمالا از فردا شاهد واکنش بازار به آخرین خبر خودروهای وارداتی خواهیم بود و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که نرخ دلار افزایشی نباشد شاهد تغییر قیمت خودرو خواهیم بود.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «207 پاناروما اتومات» رشد یک تا 5 میلیون تومان در بازار داشتند و بیشترین رشد به «هایما S5 پلاس» رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشتر پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار 560 میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. اما امروز «هایما S5 پلاس» رشد 5 میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و 225 میلیون تومان قیمت خورد. رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و 494 میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار تغییر قیمت نداشت و 625 میلیون تومان قیمت خورد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» رشد 3 میلیونی قیمت داشت و در بازار 816 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم افزایش یک میلیونی را تجربه کرد و در بازار 799 میلیون قیمت خورد و به مرز 800 میلیونی بازگشت.

ایران اقتصاد 9

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید