قیمت خودروهای داخلی در بازار

افزایش 23 میلیون تومانی «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار امروز + جدول قیمت

کدخبر: ۶۱۷۵۲۰
اقتصادنیوز: رصد بازار نشان می دهد خانواده دنا امروز 2 دی ماه 1402 با افزایش قیمت راهی بازار شدند، افزایشی که در بسیاری از پرطرفدارهای ایران خودرو شاهد آن بودیم.
افزایش 23 میلیون تومانی «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار امروز + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ اختلاف نظر وزیر صمت با شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری خودرو یکی از دلایلی است که می‌توان افزایش و کاهش قیمت در بازار خودرو را به آن نسبت داد. منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت چندی پیش از ابلاغ سند جدید خودرو و حذف قیمت‌گذاری دستوری خبرداد، براساس خبر اعلام شده «سند جدید خودرو تا پایان سال ابلاغ می شود و بر اساس آن نقش تنظیم گری و نظارت بر عهده شورای رقابت و تعیین قیمت بر عهده خودروساز خواهد بود و وزارت صمت نیز سیاستگذاری می کند».

این خبر در حالی منتشر شد که امروز سخنگوی شورای رقابت اعلام کرد که بازار خودرو همچنان انحصاری است و هر تغییری در نحوه مدیریت آن نیاز به مصوبه شورای رقابت دارد و در هفته جاری جلسه این شورا برای بازار خودرو برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر بررسی بازار نشان می‌دهد امروز دلار بعد از هفته‌های ثبات و کاهش امروز شکل افزایشی به خود گرفت،‌ با این حال پرطرفدارهای ایران خودرو امروز در کنار رشد، کاهش و ثبات را تجربه کردند.

با توجه به ارزیابی بازار می‌توان گفت امروز خانواده دنا شکل افزایشی داشتند، اما «هایماS8» در بازار شکل کاهشی داشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 490 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به چهارشنبه هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر امروز «هایما S8 پلاس» در بازار افت 10 میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و 685 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما براساس ارزیابی بازار «تارا اتوماتV2» هم در بازار 769 میلیون تومانی شد و رشدی 6 میلیونی داشت.

در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز خانواده دنا هم رشد قیمت داشتند. با این شرایط  «دنا پلاس 6 دنده توربو» با افزایش 23 میلیونی 758 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش 10 میلیونی 820 میلیون تومانی شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» در بازار تغییر قیمت نداشت و 628 میلیون تومانی ماند.   

اقتصااااد 29

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید