قیمت خودروهای داخلی در بازار

قله 6 میلیارد تومانی سانتافه در آذر 1402 + نمودار

کدخبر: ۶۲۵۷۷۶
اقتصادنیوز: بیش از نیم دهه از عرضه نسل جدید هیوندای سانتافه در بازار جهانی می گذرد و سانتافه امروزه دیگر از محصولات کهنه کار در بین رقبا محسوب می شود. این خودرو در زمره خودروهای شاسی بلند متوسط به شمار می آید که توانسته مورد پسند خانواده های جوان قرار گیرد.
قله 6 میلیارد تومانی سانتافه در آذر 1402 + نمودار

اقتصادنیوز؛ هیوندای سانتافه یک کراس‌اوور میان سایز شهری است که در وهله نخست با نسل دوم خود مهمان جاده‌های کشورمان شد؛ نسل سوم این شاسی‌بلند کره‌ای موسوم به DM نیز در قالب مدل‌های 2014 تا 2018 به بازار کشورمان راه پیدا کرد و همچون مدل پیشین خودمورد استقبال گسترده مشتریان ایرانی قرار گرفت.

سانتافه 2018 به طور کلی بسیار بزرگ و راحت است، اما اندازه آن نسبتا به خودرو های رقیب، اندکی کوچک تر ارزیابی شده است. سانتافه 2018 در واقع نسخه ای از خودروهای SUV هیوندای با سه ردیف سر نشین است. این ماشین به نوبه خود بسیار بزرگ و جا دار است، اما اندازه آن نسبت به خودرو های رقیب نظیر مدل هوندا پایلوت کوچکتر است.

روند قیمت سانتافه در 8 ماه

سانتافه مدل 2018 از جمله معدود خودروهای وارداتی است که هنوز می‌توان مدل صفر این خودرو را در بازار پیدا کرد. بررسی بازه قیمتی این خودرو در 8 ماه سال جاری نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی این خودرو در رنج 4 تا 6 میلیارد تومان در بازار معامله شد و نوسان قابل توجهی داشت.  با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت این خودرو در آذر ماه نسبت به اردیبهشت ماه رشدی 350 میلیونی داشته است.

ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در آذر و خرداد ماه بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد، بازه قیمتی این خودرو در این دو ماه‌ 5 میلیارد و 900 تومان بوده است. بازگشت رشد قیمت این خودرو در بازار در حالی رقم خورد که فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کردند با اعلام خبر ورود خودروهای وارداتی به بازار، قیمت این مدل وارداتی‌ها کاهش خواهد یافت، اما این اتفاق با توجه به اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید محقق نشد.

سانتافه 111

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید