قیمت خودروهای داخلی در بازار

عبور «هایماS8» از مرز دو میلیارد تومانی + جدول قیمت

کدخبر: ۶۳۲۱۸۰
اقتصادنیوز: روند قیمتی بازار خودرو نشان می‌دهد شتاب رشد قیمت در بازار خودرو کاهش یافت؛ ترمز رشد قیمت داخلی‌ها در حالی کشیده شد که در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت عجیب در بازار خودرو بودیم.
عبور «هایماS8» از مرز  دو میلیارد تومانی + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی بازار امروز «هایماS8» تنها خودرویی بود که به روند افزایشی خود ادامه داد و وارد کانال 2 میلیارد‌ی‌ها شد. اما سایر خودروها یا با ثبات قیمت روبرو بودند و یا قیمت آنها با کاهش جزئی همراه بود.

 به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت‌ محصولات ایران خودرو و سایپا در روزهای اخیر موجب شد تا تقاضا برای خرید خودرو به طور قابل توجهی کاهش یابد، چرا که بسیاری از مردم توان خرید خودرو با قیمت‌های فعلی را ندارند.

از سوی دیگر امروز هم دلار به روند افزایشی خود در بازار ادامه داد و این امر موجب شد تا فعالان بازار خودرو رشد قیمت برخی خودروها از جمله هایما را به آن نسبت دهند.

بررسی بازار نشان می‌دهد در کنار رشد 30 میلیونی که «هایماS8» را 2 میلیارد تومانی کرد، امروز «کوییک دنده‌ایR» هم به رشد قیمت خود ادامه داد و در بازار 435 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2 »، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار و نسبت آخرین روز گذشته «پژو 206 دنده‌ای» 590 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8» که چند روزی بود برای ورود به کانال 2 میلیاردی‌ها تلاش می‌کرد امروز با رشد 30 میلیونی وارد این کانال شد و 2 میلیارد و 10 میلیون قیمت خورد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها امروز «تارا اتوماتV2» افت قیمت داشت این خودرو در هفته‌های اخیر به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود اما امروز با کاهش 5 میلیونی در بازار 923 میلیون قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز خانواده دنا افت و ثبات قیمت در بازار داشت، با این شرایط «دنا پلاس 6 دنده توربو» 900میلیون تومان قیمت خورد و افتی 2 میلیون تومانی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار 990 میلیون تومانی ماند. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 749 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت.

13 اقتصاااد

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی قیمت‌ها، «شاهینG» در بازار 720 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد یک میلیون تومانی داشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان خانواده کوییک امروز «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 435 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 5 میلیونی داشت و «کوییک دنده‌ایS» هم با رشد یک میلیونی در بازار 419 میلیون تومانی شد. اما خانواده تیبا امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «تیبا صندوق‌دار» امروز 382 میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا هاچ بک EX» هم 392 میلیون تومانی شد. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز یک میلیون افزایش قیمت داشت و در بازار 418 میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد و رشد 2 میلیونی داشت.

13 اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید