در آستانه سال نو میلادی،

تبادل بزرگ اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین

کدخبر: ۶۱۹۹۹۵
اقتصاد نیوز:مسکو اعلام از یک تبادل بزرگ اسرا با اوکراین خبرداد و اعلام کرد این تبادل با میانجیگری امارات، روسیه و اوکراین در سال نو میلادی انجام شده است.
 تبادل بزرگ اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: این تبادل نظامیان نتیجه مذاکرات پیچیده‌ای بود که توسط میانجیگری بشردوستانه امارات عربی متحده تسهیل شد.

طبق گزارش راشا تودی، زندانیان آزاد شده تحت کمک‌های پزشکی و روانی قرار می‌گیرند و توسط نیروهای هوافضای روسیه برای درمان و توانبخشی در مراکز پزشکی نظامی به کشور منتقل می‌شوند.

اندکی پس از اطلاعیه روسیه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در کانال تلگرامی خود از آزادی «بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراینی» خبر داد اما بعدا تعداد دقیق آن را ۲۳۰ اعلام کرد.

طبق گزارش‌ها، از ابتدای آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون، این بزرگترین تبادل زندانیان محسوب می‌شود.

در فوریه سال جاری میلادی جنگ اوکراین ۲ ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن گذشته ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. رئیس‌جمهوری اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده‌ است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.

وی چند روز پیش در مصاحبه با نشریه اکونومیست، «درز اطلاعاتی» را عامل شکست ضدحمله‌ اوکراین دانست اما با این حال برنامه‌های تازه‌ای را درخصوص اولویت‌های اصلی نظامی این کشور به اشتراک گذاشت و تاکید کرد که «انزوای کریمه بسیار مهم است.»

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید