ترامپ پیش از کدام اقدامش بر گونه ملانیا بوسه وداع گذاشت وگفت: شاید دیگر تو را نبینم

کدخبر: ۳۶۱۴۰۲
اقتصادنیوز: باب وودوارد، ‌خبرنگار افشاگر واشنگتن پست در کتابی که به زودی منتشر می‌شود،‌ نوشت، ترامپ بر این گمان بود که از سفرش به مرز غیرنظامی شده بین دو کره در ۲۰۱۷ برنمی‌گردد.
ترامپ پیش از کدام اقدامش بر گونه ملانیا بوسه وداع گذاشت وگفت: شاید دیگر تو را نبینم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین باب وودوارد، روزنامه‌نگار واشنگتن پست در این کتاب نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خیلی شجاعت به خرج داد که می‌خواست در ۲۰۱۷ به منطقه مرزی غیرنظامی‌ شده بین دو کره سفر کند، گرچه بدی آب و هوا در نهایت وی را مجبور ساخت تا به محل امن برگردد.

 

ترامپ هنگامی که هلیکوپتر "مارین وان" در مسیر پرواز به سمت منطقه غیرنظامی شده سرعتش را کم کرد، پرسید: آنها می‌دانند من دارم می‌آیم، اینطور نیست؟

وودوارد نوشت، خلبان به دلیل مه غلیط و بدی شرایط آب و هوایی مجبور شده بود تا سرعت را کم کند.

ژنرال وینسنت بروکز، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در کره‌ اطمینان داد که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که کره‌شمالی از سفر ترامپ به «منطقه امنیتی مشترک» موسوم به پانمونجوم، واقع در منطقه غیرنظامی شده بین دو کره اطلاع داشته باشد.

IE5r6WGQorub

ترامپ سپس به کادر داخل هلیکوپتر گفته بود: "امروز صبح بوسه وداعی بر گونه ملانیا گذاشتم و گفتم شاید دیگر تو را نبینم. من اصلا نگران خودم نیستم." ترامپ سپس گفت: اگر اتفاقی برای رئیس جمهوری‌ آمریکا بیفتد، بدترین اتفاقی است که ممکن است برای ما به عنوان یک کشور روی دهد.

وودوارد در ادامه نوشته است، ترامپ بعدا مجبور شده بود به دلیل شرایط بد آب و هوایی که هرگز هم مساعد نشد، به منطقه امن برگردد.

تلاش ناکام ترامپ برای سفر به منطقه غیرنظامی شده در ۲۰۱۷ و دلایل این ناکامی در همان روزی منتشر شد که مون جائه این، رئیس جمهوری کره‌جنوبی نیز قرار بود به ترامپ در منطقه غیرنظامی شده ملحق شود اما به همان دلیل بدی آب و هوا منصرف شد و حالا مشخص شده که سفر ترامپ به منطقه مذکور از نظر ماهیت این سفر "چقدر خطرناک" بوده است.

تلاش ترامپ برای سفر به این منطقه در حالی قرار بود انجام شود که کره‌شمالی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار داشت و تنش در روابط آمریکا و کره‌شمالی بر سر ششمین و قدرتمندترین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ در بالاترین سطح خود قرار داشت.

وودوارد ادامه می‌دهد، ترامپ تصمیم گرفت تا به دلایل امنیتی بازگردد و این سفر را انجام ندهد اما نگران بود که این مساله او را ضعیف نشان دهد. ترامپ آن زمان گفته بود: می‌دانم که شما این تصمیم را گرفتید. شما این تصمیم را به دلایل امنیتی گرفته‌اید. اما این تصمیم ما را ضعیف نشان می‌دهد.

کمتر از دو سال بعد یعنی در ژوئن ۲۰۱۹، ترامپ به منطقه غیرنظامی شده رفت و مورد استقبال کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی قرار گرفت. این دیدار در منطقه پس از دو نشست در ژوئن ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۱۹ انجام شد.

وودوارد در بخشی از کتابش با اشاره به نامه ترامپ به رهبری کره‌شمالی در دوم ژوئیه ۲۰۱۹ آورده است: از اینکه از مرز عبور کردم و وارد کشور شما شدم، بسیار خوشحالم.

این روزنامه‌نگار جنجالی همچنین می‌گوید، به ۲۷ نامه تبادل شده بین دو طرف که ۲۵ مورد آن تاکنون گزارش نشده، دسترسی یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید