خبرهای بد جدید برای ترامپ و جمهوریخواهان

کدخبر: ۳۶۹۷۹۴
اقتصادنیوز: نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهند دموکرات‌ها حداقل می‌توانند پنج کرسی جمهوریخواهان را در سنای آمریکا تصاحب کنند و به این ترتیب اکثریت را در این مجلس به دست گیرند.
خبرهای بد جدید برای ترامپ و جمهوریخواهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، کنگره آمریکا هم در ۱۳ آبان شاهد پایان رای‌گیری برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و همچنین ۳۵ کرسی مجلس سنا خواهد بود.

در این رقابت‌ها ۱۲ کرسی دموکرات و ۲۳ کرسی جمهوریخواه در معرض رای قرار گرفته‌اند و همین مساله باعث شده است وضیت اکثریت جمهوریخواهان در سنا متزلزل شود.

مطابق آخرین نظرسنجی‌های انجام شده که در تارنمای ۵۳۸ در دسترس قرار گرفته‌اند در ایالت آلاباما وضعیت نامزد جمهوریخواه در نظر سنجی‌ها بهتر دیده می شود به گونه‌ای که کفه ترازو به نسبت ۵۵ درصد در برابر ۴۱ درصد به نفع او سنگین‌تر است.

در آرکانزاس شرایط همچنان به نفع جمهوریخواهان با برتری ۶۳ درصدی و برای آلاسکا هم نامزد جمهوریخواه با سه امتیاز از رقیب خود جلوتر است.

وضعیت برای نامزد دموکرات در ایالت مین بهتر است و تاکنون در نظرسنجی‌ها ۳ امتیاز از رقیب جمهوریخواه پیشی دارد.

نیوهمپشایر هم با اختلاف ۱۵ درصدی، برتری دموکرات‌ها را پیش بینی می‌کنند و در ماساچوست هم این اختلاف با رقیب جمهوریخواه به مثبت ۳۹ رسیده است.

در نیوجرسی نامزد دموکرات‌ها با ۲۵ امتیاز از رقیب جمهوریخواه خود جلوتر است و در ویرجینیا هم ۱۸ درصد برتری از آن دموکرات‌ها است.

اما در وست ویرجینیا پیشتازی با جمهوریخواهان با اختلاف ۲۰ درصدی است و در کارولینای شمالی هم تاکنون نامزد دموکرات‌ها با ۳ درصد از رقیب خود پیش افتاده است.

در کارولینای جنوبی رقابت بین دو نامزد دموکرات (هریسون) و نامزد جمهوریخواه (گراهام) بسیار تنگاتنگ است و هر دو در عدد ۴۶ با هم برابری دارند.

در جورجیا هم نامزد دموکرات با حداقل ۹ امتیاز از نامزد جمهوریخواه جلوتر است اما در ایالت تنسی، این نامزد جمهوریخواه است که با ۲۱ امتیاز برتری دارد.

در کنتاکی هم مک‌کانل جمهوریخواه همچنان با ۱۰ امتیاز مثبت از رقیب دموکرات فاصله دارد و در ایلینوی هم برعکس، نامزد دموکرات با ۱۹ امتیاز مثبت، جمهوریخواهان را پشت سر گذاشته است.

در میشیگان هم فعلا نامزد دموکرات شانس یک تا ۶ درصدی را از آن خود کرده است و در مینه‌سوتا هم این اختلاف با ۱۴ امتیاز مثبت به نفع دموکرات‌ها ثبت شده است.

در ایالت آیوا برخی از نظرسنجی‌ها برتری سه درصدی برای دموکرات‌ها را نشان می‌دهند و برخی دیگر هم برتری یک تا ۶ درصدی برای نامزد جمهوریخواه را به دست آورده‌اند.

در لوئیزیانا وضعیت با برتری ۱۹ تا  ۲۵ درصدی و در تگزاس با برتری ۲ تا ۱۰ درصدی به نفع جمهوریخواهان است.

اوکلاهاما هم شاهد برتری ۲۰ درصدی جمهوریخواهان است و در کانزاس هم این رقم برای جمهوریخواهان مثبت چهار است.

ایالت نبرسکا هم جمهوریخواهان را با ۳۰ امتیاز در صدر دارد اما در مونتانا در حال حاضر دموکرات‌ها یک درصد برتری دارد.

آیداهو شاهد اختلاف ۲۶ درصدی و در ویومینگ هم اختلاف ۲۹ درصدی به سمت جمهوریخواهان است.

در ایالت کلرادو دموکرات‌ها با ۸ امتیاز در حاشیه امنی نسبت به جمهوریخواهان قرار دارند و همین وضعیت در نیومکزیکو با ۱۱ درصد مثبت برای دموکرات‌ها وجود دارد.

دموکرات‌ها در آریزونا هم بین ۵ تا ۷ درصد پیشتاز هستند و پیش بینی می‌شود در ایالت اورگان هم این رقم برای دموکرات‌ها مثبت ۲۰ باشد.

نامزد جمهوریخواهان برای کرسی سنا در ایالت می‌سی‌سی‌پی هم با اختلاف ۸ درصدی از رقیب دموکرات خود جلوتر است.

به این ترتیب، گذشته از ۲ حوزه رای‌گیری برای کرسی جمهوریخواهان که رقابت تنگاتنگی وجود دارد، به نظر می‌رسد دموکرات‌ها بتوانند حداقل پنج کرسی جمهوریخواهان را تصاحب کنند و البته شاید یک کرسی خود را واگذارند.

در حال حاضر از مجموع ۱۰۰ کرسی دموکرات‌ها ۴۷ کرسی(۴۵ دموکرات و ۲ مستقل) و جمهوریخواهان هم ۵۲ کرسی سنا را در اختیار دارند. یک کرسی هم در اختیار معاون اول رئیس جمهوری قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید