چاره‌جویی فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای آمریکایی برای کاهش خشونت‌ در ناآرامی‌های احتمالی پس از شکست ترامپ!

کدخبر: ۳۷۰۱۴۳
اقتصادنیوز: شرکت زنجیره‌ای «وال مارت» یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آمریکا است که از روز پنجشنبه اسلحه و مهمات را از لیست فروش خود حذف کرد.
چاره‌جویی فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای آمریکایی برای کاهش خشونت‌ در ناآرامی‌های احتمالی پس از شکست ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه واشنگتن پست پنجشنبه شب نوشت:‌ جمع آوری اسلحه و مهمات از فروشگاه‌های وال مارت در ارتباط با احتمال بروز ناآرامی‌های مدنی در سراسر آمریکا پس از انتخابات ۲۰۲۰ است.

 

با این حال شرکت وال مارت اعلام کرد که مشتریان می‌توانند برای خرید اسلحه و مهمات درخواست دهند. این شرکت هم اکنون به طور تقریبی در نیمی از چهار هزار و ۷۰۰ فروشگاه آمریکایی خود سلاح گرم می‌فروشد.

کری لاندبرگ سخنگوی شرکت وال مارت در بیانیه ای اظهار داشت: ما برخی ناآرامی‌های داخلی را مشاهده کرده‌ایم و همانند چند سال اخیر برای ایمنی همکاران و مشتریان خود اسلحه و مهمات را از لیست فروش خارج کرده‌ایم.

شبکه سی ان ان نیز روز سه شنبه گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ است.

آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) است.

پیش از این آژانس‌های اجرای قانون و مهاجرت آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند.

مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیز موجب ایجاد ناآرامی‌های مدنی در شهرهای آنها شده است.

وال‌مارت شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان می‌باشد. این شرکت در میان بزرگترین شرکت‌های جهان در رده اول قرار دارد.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید