دیوارهای قلعه سرخ با موج آبی فرو می‌ریزد؟

دومین هدیه قضات تگزاس به جوبایدن؛ درخواست ابطال آراء رد شد

کدخبر: ۳۷۰۷۷۴
دادگاه عالی تگزاس دادخواست جمهوری خواهان تگزاس برای ابطال نزدیک به ۱۲۷ هزار رأی در منطقه هیوستون را رد کرد.
دومین هدیه قضات تگزاس به جوبایدن؛ درخواست ابطال آراء رد شد

به گزارش اقتصادنیوز؛ دادگاه عالی تگزاس روز یکشنبه دادخواست گروهی از جمهوری خواهان که به دنبال ابطال نزدیک به ۱۲۷ هزار رأی از شهرستان هریس این ایالت بودند را رد کرد. این دومین بار در هفته های اخیر است که دادگاه عالی تماماً جمهوری خواه در تگزاس مانع تلاش حامیان ترامپ برای برچیدن رای گیری در این شهرستان می‌شود.

دادگاه با صدور این رأی عملاً نظر ممتنع داد. این دادخواست هفته گذشته تقدیم شد و استدلال می شد که رأی گیری از طریق قانون فدرال را نقض می کند.

شاکیان پرونده -شامل یک فعال جمهوری خواه و سه کاندیدای حزب جمهوری خواه برای انتخاب مناصب ایالتی در تگزاس- همچنین در دادگاه فدرال شکایت کردند که صبح روز دوشنبه در هوستون جلسه دادرسی اضطراری آن برگزار می‌شود.

جارد وودفیل ، وکیل اهل هیوستون که بر این پرونده گماشته شده، استدلال کرد که کریس هولینز ، دفتردار شهرستان هریس با اجرای رای گیری از از رأی‌دهندگان درون ماشین‌های شخصی، در راستای منافع حزبی خودش عمل کرده است.

این در حالی است که پرونده‌ای مشابه که فقط دو روز قبل از روز انتخابات تشکیل شده در انتظار تصمیم در دادگاه فدرال است.

انتخابات ۳ نوامبر

منطقه هریس که شامل شهر هیوستون نیز هست، منطقه‌ای به شدت لیبرال و حامی دموکرات‌هاست. به گزارش CNN برخی ناظران می‌گویند منطقه هریس می‌تواند عامل فروریزی دیوارهای قلعه سرخ ایالت تگزاس* در مقابل موج آبی* شود.
(* قلعه سرخ ایالت تگزاس: استعاره از حمایت سنتی تگزاس از جمهوری‌خواهان/ *موج آبی دموکرات‌ها استعاره از مشارکت حداکثری حامیان حزب دموکرات)


بسته خبری| بازگشت امید به کمپین ترامپ/ سهم ۲نامزد از آرای زودهنگام/ آخرین نظرسنجی‌های ملی/ جزئیات آماری ایالت‌های کلیدی


این تلاش‌های جمهوری‌خواهان با هدف آنچه سرکوب آرای حامیان بایدن خوانده می‌شود، تنها یکی از چالش‌های حقوقی متعددی است که جمهوری‌خواها به بهانه‌های مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا در کل کشور در پیش گرفته‌اند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و مقامات جمهوری خواه بارها ادعاهای بی اساس در مورد تقلب رای دهندگان را مطرح کرده و تلاش کرده اند تا اقداماتی از جمله رای گیری از طریق پست و استفاده از صندوق‌های ارسال آراء در مسیر خودروها را هدف شک و شبهه قرار دهند.

دیوارهای قلعه سرخ با موج آبی فرو می‌ریزد؟

به گزارش اقتصادنیوز، مجله تایم در مطلبی با عنوان «بله ، امسال تگزاس می تواند آبی شود» این زمینه نوشت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بیش از هر چیزی در تاریخ معاصر نامشخص است - و در هیچ کجا این عدم اطمینان بهتر از تگزاس -به عنوان ایالتی که می‌تواند برای اولین بار از سال 1976 به بعد آبی شود- این شک و تردید را نمایش نمی‌دهد.

دو تا از معتبرترین موسسات نظرسنجی پیش‌بینی خود را از تگزاس متمایل به جمهوری خواهان تغییر دادند. با توجه به اینکه این ایالت به طور قابل اعتمادی برای دهه ها قرمز بوده است، کمپین انتخاباتی بایدن این فرصت را به خوبی تشخیص داد و اعلام کرد که کامالا هریس، نامزد معاون ریاست جمهوری به تگزاس سفر می‌کند.

جزئیات آماری تگزاس

در این مرحله رأی دهندگان جوان‌تر تگزاس بیش از 850،000 رأی بیشتر نسبت به همین مرحله انتخابات ۲۰۱۶ رأی داده اند. آنها در حال حاضر 15٪ از آرا قبل از انتخابات را تشکیل می دهند ، ۲روز قبل از انتخابات 2016 ، 7٪ آن را تشکیل می‌دادند. این به معنای دو برابر شدن میزان مشارکت ان‌ها تا این مرحله است.

تگزاس یکی از تنها ایالت های کلیدی است که در آن سهم رای دهندگان سیاه پوستان از آرا اندکی نسبت به چهار سال پیش کاهش یافته است. در این مرحله در سال 2016 ، رأی دهندگان سیاهپوست 15٪ آرا زودهنگام را به خود اختصاص داده بودند. اکنون آنها 13 درصد از آرای زودهنگام را شامل هستند. رأی دهندگان اسپانیایی تبار ، همسان با سطح مشارکت 2016 ، همچنان 20٪ درصد آرای زودهنگام را شکل داده و به عنوان دومین جمعیت نژادی رای دهندگان تگزاسی مشارکت قابل قبولی داشته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز، بیش از 9.6 میلیون رأی در سه هفته رای گیری رای گیری زودهنگام در تگزاس به صندوق انداخته شده و این در حالی است که ۳ روز تا انتخابات باقی مانده و رای دهندگان همچنان برگه های رای گیری خود را ارسال می‌کنند، در مقایسه با تعداد کل آرای سال 2016 ، ثبت‌نام رأی دهندگان 7.8 درصد افزایش را نشان می دهد.

میزان مشارکت مردم تاکنون حدود 57٪ از رای دهندگان ثبت شده . کل رای دهندگان ثبت نام شده نسبت به سال 2016 رشد 12 درصدی داشته است که تقریباً 1.9 میلیون نفر خواهد بود.

در انتخابات 2016 در تگزاس 8.96 میلیون رأی در صندوق ریخته شد که 59٪ رأی دهندگان ثبت نام شده در آن زمان را تشکیل می‌داد. 

رأی دهندگان سفیدپوست 61٪ آرا زودهنگام را تشکیل می دهند که کمترین سهم از کل ایالت های چرخشی است. این تعداد تقریباً مشابه همان میزان مشارکت آن‌ها درانتخابات ۲۰۱۶ در زمان مشابه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید