بایدن خطاب به حامیان ترامپ: ما با هم دشمن نیستیم/دموکراسی اثربخش است

کدخبر: ۳۷۱۵۹۱
اقتصادنیوز: نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا ضمن تأکید بر اینکه در سه ایالت کلیدی باقیمانده پیروز خواهد شد و بیش از 300 رأی الکترال به دست می‌آورد گفت که پیروز خواهد شد.
بایدن خطاب به حامیان ترامپ: ما با هم دشمن نیستیم/دموکراسی اثربخش است

به گزارش اقتصادنیوز، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) طی سخنرانی در ایالت «دیلاور» بدون آنکه مستقیماً اشاره کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده گفت که در سه ایالت مهم پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا، نیز پیروز خواهد شد.

بایدن در سخنرانی خود از طرفدارانش خواست صبر پیشه کنند و در خصوص روند کند شمارش آراء توضیح داد: «می‌دانم شمارش آراء کند پیش می‌رود اما این نمایانگر تعداد بالای آراء‌ است و باید صدا و رأی افراد شنیده شود».

بایدن تاکید کرد: «ما در سه ایالت پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا پیروز می‌شویم و دیوار آبی (دموکرات‌ها) را بازسازی خواهیم کرد. اعداد روایت روشن و قانع‌کننده‌ای را برای ما بیان می‌کند. ما پیروز خواهیم شد.آرای ما در حال بیشتر شدن هم هستند. آریزونا را بعد از مدتها با خود خواهیم داشت..... این ها فقط عدد نیستند بلکه این حق ملت است که صدایش شنیده و رای اش شمرده شود.»

بایدن خواستار پایان خشونت‌های پساانتخاباتی آمریکا و اتحاد میان مردم کشورش شد و گفت: «اکثریت قریب‌ به اتفاق 150 میلیون آمریکایی که رأی دادند، خواستار خارج شدن نیش و کنایه از سیاست ما هستند.»

وی مردان و زنان آمریکایی را قلب دموکراسی ایالات متحده توصیف کرد و وظیفه خود را حمایت از همه آمریکایی ها فارغ از جهت گیری سیاسی آنها دانست. او گفت : «ما با هم دشمن نیستیم و باید بر ناراحتی و خشم خود چیره شویم.فقط نباید فراموش کنیم که هستیم. دموکراسی اثربخش است.»
بایدن در بخش دیگری از سخناتش ضمن برشمردن مشکلات فعلی ایالات متحده از جمله نژاد پرستی سیستماتیک، تغییرات آب و هوایی و مشکلات اقتصادی، به رکود و بیکاری ناشی از کرونا اشاره کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید