عقب‌نشینی آرام مقامات از پشتیبانی ترامپ؛

کار ترامپ تمام است /فرار بی‌سروصدای جمهوری‌خواهان

کدخبر: ۳۷۱۶۷۱
​منابع نزدیک به کاخ سفید به CNN گفته‌اند که برخی از مقامات کاخ سفید و جمهوری‌خواهان، بی‌سر‌و‌صدا در حال فاصله گرفتن از دونالد ترامپ هستند.
کار ترامپ تمام است /فرار بی‌سروصدای جمهوری‌خواهان

به گزارش اقتصادنیوز؛ جیم آکوستا خبرنگار CNN گزارش داد که منابع نزدیک به کاخ سفید گفته‌اند که برخی از مقامات ارشد داخل کاخ سفید و کمپین انتخاباتی وی در حال عقب‌نشینی بی سروصدا از پشتیبانی ترامپ هستند، زیرا تغییر شرایط انتخابات در پنسیلوانیا و جورجیا نشان می دهد رئیس جمهور در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز نخواهد شد.

یک مشاور کلیدی دولت درباره این انتخابات گفت: "دیگر تمام شد، کار او تمام است".

این مشاور کاخ سفید در ادامه گفت که فراتر از اینکه ترامپ شکست را بپذیرد یا خبر، در مورد اینکه وی چه کارهایی انجام خواهد داد، نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی تأیید کرد که چندین مقام کاخ سفید و کمپین انتخاباتی ترامپ که عصر پنجشنبه در اتاق جلسات کاخ سفید بودند، حین سخنان دروغین ترامپ سر خود را برای نشان دادن نارضایتی خود تکان می‌دادند."

این مشاور دولت در پاسخ به این سوال که ترامپ در آینده چه کاری می تواند انجام دهد، پاسخ داد: "فقط خدا می‌داند، چه خواهد شد."

این مشاور گفت، برخی از افراد در این کمپین، تصمیم تیم رئیس‌جمهور برای اعزام افرادی مانند رودی جولیانی و پسران ترامپ جهت پیگیری ادعای بی اساس تقلب در انتخابات را زیر سوال بردند؛ با این استدلال که احتمالاً از شدت ادعاهای رئیس جمهور درباره تقلب کاسته شود.

وی تأکید کرد که درخواست ترامپ کاملاً در چارچوب حقوق خود برای بررسی نتایج انتخابات است، اما دقیقاً به نادرست‌ترین روش این کار را انجام می دهد.

تنهاتر از همیشه

یک مشاور دیگر درکمپین تبلیغاتی ترامپ، رئیس‌جمهور را در زمینه ادعای تقلب انتخاباتی "به شدت منزوی" توصیف کرد , گفت: "او در اینجا بیشتر از همیشه تنها شده است."

فرار بی‌سروصدای مقامات [جمهوری خواه از پشت سر ترامپ

از سوی دیگر این منابع دولتی یادآور شدند که با همه این اوصاف هنوز برخی از دستیاران و متحدان ترامپ در اطراف وی می‌چرخند و آنچه رئیس جمهور هستند که به او می گویند آنچه می خواهد بشنود.

آن‌ها هشدار دادند که چنین وضعیتی منجر به تداوم درام تقابل خواهد شد.

یک عامل فشار بر روی ترامپ این است که در حال حاضر برخی جمهوری‌خواهان در دولت -و خارج از آن- به چیزی فراتر از انتخابات 2020 نظر دوخته‌اند و مواضع و اقدامات خود را بر اساس جاه‌طلبی‌های خود درباره انتخابات‌های بعدی می‌سنجند. بر همین اساس از حالا روند فاصله‌گیری از ترامپ را آغاز کرده‌اند.

فرار بی‌سروصدای مقامات [جمهوری خواه از پشت سر ترامپ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید