۷ پیش‌بینی از روزهای پایانی حضور ترامپ در کاخ سفید؛

ترامپ استعفا می‌دهد، مایک پنس او را عفو می‌کند

کدخبر: ۳۷۳۶۰۹
برنت بودوفسکی، از چهره‌های نزدیک به قانون‌گذاران دموکرات درباره احتمال استعفای دونالد ترامپ پیش از پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری‌‌اش با هدف عفو شدن از سوی مایک پنس گمانه‌زنی کرده است.
ترامپ استعفا می‌دهد، مایک پنس او را عفو می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز؛ برنت بودوفسکی دستیار سناتور سابق لوید بنتسن (دموکرات-تگزاس) و نماینده سابق بیل الکساندر (دموکرات-آرکانزاس) که قائم‌مقام رهبر اکثریت مجلس نمایندگان وقت بود، در مطلبی که پایگاه خبری TheHill منتشر کرده، پیش‌بینی می‌کند که «دونالد ترامپ استعفا داده و مایک پنس وی را مورد عفو قرار خواهد داد».

بودوفسکی در این یادداشت آورده است: از نظر من با اطمینان بالا این سناریوی احتمالی پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

۱. رئیس جمهور ترامپ برای انتخاب مجدد شکست خورده است. این کارزار تمام شد. نتایج واضح و قاطعانه است. دونالد ترامپ باخت. شانس وی برای موفقیت در انتخاب مجدد از طریق هر استراتژی یا تاکتیکی به لحاظ ریاضی صفر است.

۲. ترامپ برای اعضای خانواده نزدیک خود و هر کس دیگری که ممکن است فکر کند نسبت به وی احساس وفاداری دارد، فرمان عفو صادر می‌کند.

۳. وکلای ترامپ به وی می‌گویند که هیچ گزینه‌ای برای بخشش خود وجود ندارد. این را احتمالاً قبلاً هم به او گفته‌اند. بدترین حالت برای ترامپ، از نظر حقوقی و سیاسی ، این است که او سعی کند خود را مورد عفو قرار دهد، و به این ترتیب از یک سو موجی از خشم ملی ایجاد کند و از آن سو این عفو از طرف دادگاه‌ها لغو شود.

۴. ترامپ قبل از پایان دوره رسمی خود از سمت ریاست جمهوری استعفا می‌دهد و هنگامی که معاونش،  مایک پنس رئیس جمهور شد، توسط وی مورد عفو قرار می گیرد.

عفو ریاست جمهوری توسط پنس در برابر پرونده‌هایی که از سوی ایالت‌ها تشکیل می‌شود محافظت نمی‌کند. با این حال چنین پرونده‌هایی اگر در یک باتلاق از پرونده‌های فدرال که فقط عفو فدرال می‌تواند از آن‌ها محافظت کند، فرو نروند، بسیار قابل کنترل تر خواهد بود.

۵. در حالی که به گمان من خواهیم فهمید که ترامپ به اندازه‌ای که ادعا می‌کند ثروتمند نیست، ، ترامپ می تواند پاداش‌های مالی گزافی را از تمام معاملات تجاری مادر که می تواند بلافاصله پس از ترک دفتر منعقد کند ، بدست آورد.

در حالی که ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور وحشتناک که میراث اصلی وی مسئولیت خسارت گسترده ویروس کووید-۱۹ و همکاری وی با رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل (جمهوری‌خواه-کنتاکی) برای بسته بندی دیوان عالی کشور است ، به قعر تاریخ می‌رود (موضوعی که بعداً و به طور جداگانه به آن خواهم پرداخت)، ترامپ دارای یک ثروت عظیم و غیرقابل انکار است: اگر خروج خود از ریاست جمهوری و استراتژی تجاری خود پس از ریاست جمهوری را به خوبی اجرا کند ، هیچ محدودیتی برای پتانسیل سودآوری خود ندارد.

۶. هر کس دیگری درباره ترامپ فکر می‌کند، در می‌یابد که او در بازاریابی برند تجاری، اعمال نفوذ در رسانه‌ها، ایجاد مخاطب و کسب درآمد از مخاطبان بزرگ خود در تلویزیون، رادیو، انتشارات و رسانه های اجتماعی، فروش محصولاتی که نام او را دارند به انبوه مشتریان در سراسر امپراطوری، نبوغی دارد که به خوبی قادر به خلق کردن است.

۷. هرچند که بسیار شایع شده است که ترامپ می‌تواند در سال 2024 برای ریاست جمهوری دوباره نامزد شود، اما به گمان من احتمالاً چنین نخواهد کرد. ترامپ بسیار سرگرم تر خواهد شد، و بی نهایت پول بیشتری کسب خواهد کرد، و مادر همه مجرمان رسانه‌ای می‌شود- یک همشهری کین ترامپی.

ترامپ درباره یک معامله بزرگ با فاکس، نیوزمکس یا یک شرکت تلویزیونی دیگر مذاکره خواهد کرد. او مخاطبان تلویزیونی خود را با معاملات انتشار پرفروش، یک نمایش بالقوه رادیویی ملی و یک رسانه اجتماعی پرمخاطب هماهنگ خواهد کرد و در هر پلتفرمی که برای اجرا انتخاب کند، یک پدیده رسانه‌ای غول‌پیکر خواهد شد.

اگر ترامپ مسیری را که من پیش بینی می‌کنم طی کند و بقیه دوره ریاست جمهوری خود را با اختیار بیشتری نسبت به آنچه امروز نشان داده اداره کند، پس از دوران کاخ سفید با میلیاردها دلار ثروت جدید و تکرار شونده ظهور می‌کند و تا حد زیادی قدرتمندترین صدای حزب جمهوری‌خواه خواهد شد.

چه چیزی می‌تواند از بروز سناریویی که من پیش‌بینی کردم جلوگیری کند؟

بزرگترین مسئله این است که ترامپ باید بخاطر جرائم فدرال بخشوده شود، که فقط در صورت استعفای زودهنگام از سمت ریاست جمهوری و عفو توسط پنس می‌تواند به این مهم دست یابد. بدون عفو فدرال، تقریباً تضمین شده است که ترامپ بیشتر سال‌های آینده زندگی‌اش را درگیر پرونده‌های فدرال خواهد کرد. امری که می تواند ریسک‌های حقوقی فراوانی را برای وی به همراه آورد و برای اجرای هر معامله چند میلیارد دلاری مشکل ایجاد کند.

همچنین ممکن است ترامپ با یک فضاحت سیاسی فاجعه‌بار، ریاست‌جمهوری خود را به اتمام برساند؛ یک استراتژی توپ مخرب را پی بگیرد و با اخراج‌های دسته‌جمعی و پاکسازی گسترده کارکنان فدرال، به طرز وسیعی امنیت ملی ما را به خطر بیاندازد. این یک خشم دائمی را در سراسر دموکراسی‌های پیشرو ایجاد خواهد کرد. امری که تلاش وی برای کسب درآمد از طریق معاملات چند میلیارد دلاری با مخاطبان و مشتریان گسترده در این کشورها را بیهوده خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید