فارن پالسی خبرداد؛ نقشه ترامپ علیه انصارالله یمن در روزهای آخر زمامداری

کدخبر: ۳۷۳۶۵۱
اقتصادنیوز: نشریه فارن پالسی بامداد سه شنبه نوشت: رییس جمهوری آمریکا تصمیم دارد تا قبل از ترک کاخ سفید انصارالله یمن را به عنوان تروریست معرفی کند.
فارن پالسی خبرداد؛  نقشه ترامپ علیه انصارالله یمن در روزهای آخر زمامداری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا، فارن پارلسی می‌نویسد، تروریست معرفی کردن انصارالله یمن مخالف با اقدامات جامعه بشردوستانه است و این تصمیم ترامپ در روزهای پایانی دولت در حقیقت بخشی از کمپین فشار بر ایران و سخت کردن کار برای دولت بایدن است.

براساس این گزارش، تصمیم ترامپ علیه انصارالله یمن می‌تواند در روند تلاش‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌ها خلل ایجاد کند و موجب متوقف شدن تلاش‌های صلح طلبانه سازمان ملل برای میانجیگری میان انصارالله و دولت یمن مورد حمایت عربستان سعودی شود. 

سازمان ملل و آژانس‌های کمک‌های بین‌المللی سعی کرده‌اند دولت ترامپ را از معرفی کردن انصارالله یمن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی منصرف کنند، اما این تصمیم ظاهراً می‌تواند به مایک پمپئو وزیر امورخارجه ایالات متحده مرتبط و پیروزی دیگری در پیشبرد راهبرد ضد ایرانی او در سفر به سرزمین اشغالی و عربستان سعودی باشد.

یک منبع دیپلمات به فارن پالسی گفت: آنها مدتی است که در این مورد تأمل می‌کنند، اما پمپئو می‌خواهد که این کار به سرعت انجام شود. این بخشی از سیاست زمین سوخته‌ای است که کاخ سفید در پیش می‌گیرد. 

خبر تصمیم شوم ترامپ علیه انصارالله یمن در حالی منتشر می‌شود که پمپئو سفر منطقه‌ای خود به اروپا و خاورمیانه را آغاز کرده و قرار است پس از فرانسه، ترکیه و گرجستان به سرزمین‌های اشغالی، امارات و عربستان سفر کند. 

سفر منطقه‌ای پمپئو به اروپا و کشورهای خاورمیانه از جمله فلسطین اشغالی، امارات، قطر و عربستان در حالی صورت می‌گیرد که اکثر رهبران جهان نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن را پذیرفته‌اند، اما پمپئو همچنان در کنار ترامپ و برخی از جمهوریخواهان این نتایج را نپذیرفته و امید دارد که ترامپ بار دیگر رئیس جمهوری شود و به گفته او "انتقال قدرت به نرمی به جای دولت بایدن به دولت ترامپ صورت گیرد".

برخی ناظران نیز بر این باروند که این سفر وزیر خارجه آمریکا؛ گامی در راستای حمایت از ترامپ شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری و در واقع سرپوشی بر شکست ترامپ در برابر رقیب دمکرات خود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید