نیویورک‌تایمز فاش کرد؛

حیاط ‌خلوت توطئه‌های ضدایرانی اسرائیل

کدخبر: ۳۷۶۲۷۱
بروس ریدل، عضو موسسه برویکینگز معتقد است، شهر باکو در جمهوری آذربایجان به حیاط‌خلوتی برای توطئه‌های اسرائیل علیه ایران تبدیل شه است.
حیاط ‌خلوت توطئه‌های ضدایرانی اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز؛ روزنامه نیویورک‌تایمز در بخشی از گزارش خود درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایران، محسن فخری‌زاده، با بروس ریدل عضو موسسه بروکینگز گفت‌وگو کرده است.

ریدل به نیویورک‌تایمز گفت: اسرائیل با تمرکز بر منابع قابل توجه آژانس های جاسوسی خود، تا حدودی بیشترین اقدام تروریستی موفق را در کارنامه خود دارد.

او می‌گوید اسرائیل همچنین روابط خود را با تمرکز بر کشورهای همسایه ایران به عنوان «بسترهایی» برای نظارت و عضوگیری، ارتقاء داده است - مهمترین آنها در باکوی آذربایجان است. اسرائیل به عنوان بخشی از این روابط ، در درگیری اخیر این کشور با ارمنستان، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح های دیگری را به آذربایجان تحویل داده است.

ریدل افزود: «اسرائیل برای استخدام فارسی زبانان بومی از بین مهاجران ایرانی روشی را برای برقراری ارتباط یا تجزیه و تحلیل داده‌های رهگیری‌شده بکار گرفته است، و اسرائیل موفق شده است که مجموعه ای از همکاران ایرانی را نیز به خدمت بگیرد.»

ریدل استدلال می کند که ترور آقای فخری زاده ممکن است نشانه این باشد که اسرائیل قصد دارد برای مأموریت های مشابه، دوباره از این شبکه بهره برداری کند.

این عضو اندیشکده بروکینگز گفت: پس از هشت سال “وقفه” از موج ترورها بین سال‌های 2010 تا 2012 “من فکر می کنم این یک نشانه از به جریان افتادن بازی یا شروع قریب‌الوقوع آن است.”

یک مقام ارشد اسرائیلی که سال‌ها درگیر ردیابی آقای فخری زاده برای اسرائیل بوده و خواسته نامش فاش نشود، در ادعایی گزافه‌گویانه اظهار کرد که در صورت لزوم به اقدام علیه برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد. وی مدعی است که برنامه‌های تحت مدیریت آقای فخری زاده، چنان تهدیدآمیز بوده است که جهان باید از اسرائیل تشکر کند!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید