کارکنان ارشد کاخ سفید دولت جدید آمریکا

مقامات ارشد کاخ سفید

کدخبر: ۳۸۶۷۱۱
اقتصادنیوز همزمان با انتقال قدرت در ایالات متحده در قالب پرونده‌ای ویژه، همه اعضای دولت جو بایدن، را معرفی کرده است. در این بخش با مقامات، مشاوران و کارکنان ارشد کاخ سفید (White House staff) بایدن-هریس آشنا شوید.
مقامات ارشد کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، گزینه های کابینه خود و سمت‌های سطح بالای کاخ سفید را نهایی کرده است. اگرچه سمت‌های کابینه به استثنای معاون رئیس جمهور، رئیس ستاد کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و برخی دیگر از دستیاران و مشاوران، سایراعضا نیز به تأیید اکثریت مجلس سنا دارند.

بایدن و هریس

 

متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا

cabinet

اقتصادنیوز همزمان با انتقال قدرت در ایالات متحده در قالب پرونده‌ای ویژه، همه اعضای دولت جو بایدن، اعم از وزراء، مناصب سطح بالای کابینه و مقامات ارشد کاخ سفید را نفر به نفر بررسی و به تفکیک معرفی کرده است. در این بخش با مقامات، مشاوران و کارکنان ارشد کاخ سفید (White House staff) بایدن-هریس آشنا شوید.


همه یاران پرزیدنت (بخش ۱): وزرای کابینه جو بایدن
همه یاران پرزیدنت (بخش ۲): مناصب سطح بالای کابینه جو بایدن
همه یاران پرزیدنت (بخش ۳): مقامات ارشد کاخ سفید بایدن-هریس
همه یاران پرزیدنت (بخش ۴): کلیه اعضای دولت بایدن به تفکیک حوزه‌های کلان


کارکنان کاخ سفید، مشاوران، دستیاران، و سایر مناصب ارشد

همه یاران پرزیدنت

کارمندان ارشد کاخ سفید بایدن متشکل از افراد متنوع و باتجربه‌ای است که آماده فعالیت سریع برای حل بحران‌های مختلف بالأخص مقابله با پاندمی، واکسیناسیون و رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا است. اغلب این مناصب نیازی به تأیید سنا ندارند ولی برخی از آن‌ها تأثیر قابل توجهی بر سیاست‌گذاری‌ها و خط مشی دولت می‌گذارند.

جو بایدن و ران کلین

ارشدترین سمت میان کارکنان کاخ سفید متعلق به رئیس دفتر (یا رئیس کارکنان کاخ سفید)، ران کلین است. با توجه به میزان نفوذ رئیس دفتر و تأثیرگذاری این نقش در فرآیندهای کاخ سفید، درباره ران کلین در بخش دوم پرونده (مناصب هم‌سطح کابینه در دولت بایدن Cabinet-rank status) بطور کامل صحبت شده است.

همه یاران پرزیدنت

۱. سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید: جنیفر ساکی

اعضای کابینه جو بایدنجنیفر ساکی (Jennifer Psaki) به عنوان سخنگوی مطبوعاتی به نمایندگی از رئیس جمهور با رسانه ها صحبت خواهد کرد

ژن ساکی عضو تیم انتقالی بایدن است. وی پیش از این در دولت اوباما به عنوان مدیر ارتباطات و سخنگوی وزارت امور خارجه خدمت می کرد. ساکی همچنین در هر دو کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری اوباما (۲۰۰۸ و ۲۰۱۲) و همچنین مبارزات انتخاباتی جان کری در سال ۲۰۰۴ فعالیت می‌کرد.

۲. معاون ارشد سخنگوی کاخ سفید: کارین ژن-پیِر

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Karine-Jean-Pierre

کارین ژن-پیر (Karine Jean-Pierre) مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب جو بایدن و رئیس ستاد معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس در کمپین بایدن-هریس بود. وی پیش از نقش خود در این کمپین ، به عنوان مدیر ارشد امور عمومی MoveOn.org و یک تحلیلگر سیاسی NBC و MSNBC فعالیت می کرد.

۳. مشاور رئیس‌جمهور (در امور استراتژیک): استیو ریچتی

اعضای کابینه جو بایدن

استیو ریچتی (Steve Ricchetti)، مشاور استراتژیک رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی بایدن-هریس خدمت می کرد. ریچتی در طول دهه های خدمات عمومی خود ، نقش های ارشد را در Capitol Hill و کاخ سفید بر عهده داشته است ، از جمله به عنوان دستیار رئیس جمهور و رئیس دفتر معاون رئیس جمهور بایدن ، دستیار رئیس جمهور و معاون رئیس دفتر رئیس جمهور بیل کلینتون ، معاون دستیار رئیس جمهور در امور قانونگذاری رئیس جمهور کلینتون در جریان جلسات استیضاح را به عهده داشته است.

ریچتی اهل اوهایو است و فارغ التحصیل دانشگاه میامی و دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون است.

۴. مشاور رئیس‌جمهور (در امور حقوقی): دانا رِموس

اعضای کابینه جو بایدن

دانا رموس (Dana Remus)، مشاور حقوقی کاخ سفید خواهد شد. وی پیش از این به عنوان مشاور عمومی کمپین بایدن-هریس خدمت می کرد. پیش از آن ، وی مشاور عمومی بنیاد اوباما و دفتر شخصی رئیس جمهور و میشل اوباما بود. در زمان دولت اوباما-بایدن ، رموس قائم‌مقام دستیار و مشاور رئیس جمهور بود. رموس که اهل نیوهمپشایر است فارغ التحصیل دانشکده هاروارد و دانشکده حقوق ییل است.

۵. مشاور ارشد رئیس‌جمهور (ناظر بر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها): مایک دانیلون

اعضای کابینه جو بایدن

مایک دانیلون (Mike Donilon) به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور نظارت بر طیف وسیعی از سیاست ها و تصمیمات مربوطه را بر عهده خواهد داشت.

دانیلون استراتژیست اصلی بایدن در دوران مبارزات انتخاباتی بایدن بود ، جایی که وی سخنرانی‌ها ، تبلیغات و نظرسنجی‌ها را مدیریت می کرد. وی همچنین زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور بود به عنوان مشاور بایدن کار می کرد.

۶. مشاور ارشد رئیس‌جمهور (رئیس دفتر تعامل عمومی کاخ سفید): سدریک ریچموند

اعضای کابینه جو بایدن

سدریک ریچموند (Cedric Richmond)، مشاور رئیس‌جمهور و مدیر دفتر تعامل عمومی، مسئولیت هماهنگی بین کاخ سفید و سازمان ها ، ائتلاف ها و سایر گروه های عمومی را فراهم به عهده خواهد داشت.

ریچموند نماینده پنج دوره کنگره لوئیزیانا و رئیس سابق کنگره سیاه‌پوستان کنگره است. وی در کمیته های متعددی فعالیت داشت و در زمینه اصلاح قانون عدالت کیفری کار می کرد. ریچموند رئیس کمپین بایدن بود. وی علاوه بر اینکه مدیر دفتر تعامل عمومی است ، به عنوان مشاور ارشد بایدن نیز فعالیت خواهد کرد.

۷. رئیس روابط عمومی: کِیت بِدینگفیلد

اعضای کابینه جو بایدن

کیت بدینگفیلد (Kate Bedingfield) مدیر وابط عمومی کاخ سفید خواهد شد. وی به عنوان قائم مقام مدیر کمپین و مدیر ارتباطات کمپین بایدن-هریس فعالیت می کرد. او به عنوان مدیر ارتباطات برای معاون رئیس جمهور بایدن در دولت اوباما نیز فعالیت داشته است.

بدینگفیلد اصالتاً اهل جورجیا، و دانش آموخته دانشگاه ویرجینیا است. او به همراه همسر ، پسر و دخترش در واشنگتن دی.سی زندگی می کند.

۸. رئیس شورای سیاست داخلی: سوزان رایس

اعضای کابینه جو بایدن

سوزان رایس (Susan Rice)، مدیر شورای سیاست داخلی کاخ سفید خواهد شد. وی مذاکره کننده‌ای مستعد و مجرب است که نقشی اساسی در مذاکرات و توافق‌ها با کشورهای مختلف داشته است.

رایس از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرد ، جایی که وی سیاست امنیت ملی دولت اوباما-بایدن را در همه زمینه ها از جمله: بهداشت جهانی ، سیاست آب و هوا ، تجارت بین المللی ، مسائل توسعه و اقتصادی ، روابط با متحدان ، و رقابت و همکاری با کشورهای جهان را هدایت و اجرایی می‌کرد.

رایس مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود در رشته روابط بین الملل را از دانشگاه آکسفورد، با بورسیه Rhodes دریافت کرد.

معاون رئیس شورای سیاست داخلی در امور عدالت نژادی: کاترین لامون

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Catherine-Lhamon

معاون رئیس شورای سیاست داخلی در امور مهاجرت: اِستِن اولاواریا

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Esther-Olavarria-1

معاون رئیس شورای سیاست داخلی در امور پویایی اقتصادی: کارمل مارتین

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Carmel-Martin-1

۹. رئیس دفتر امور قانون‌گذاری: لوئیزا تِرِل

اعضای کابینه جو بایدن

۱۰. رئیس دفتر امور درون‌دولتی: جولی چاوز رودریگز

اعضای کابینه جو بایدن

۱۱. رئیس شورای کیفیت محیط‌زیست: برندا مالوری

اعضای کابینه جو بایدن

۱۲. رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا: سامانتا پاور

اعضای کابینه جو بایدن

سامانتا پاور (Samantha Power)، مدیر آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) خواهد شد. وی پیش از این به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در صحنه جهانی نماینده کاخ سفید اوباما بود. وی به عنوان کارمند شورای امنیت ملی خدمت می کرد و ریاست هیئت جلوگیری از جرایم را بر عهده داشت. وی صدای پیشرو برای تعامل موثر و اصولی آمریکا در صحنه جهانی خواهد بود. پاور بخش مهمی از دستورکار بازگرداندن قدرت نرم آمریکا و رهبری جهانی ایالات متحده را عملیاتی خواهد کرد.

پاور که یک مهاجر ایرلندی بود ، کار خود را به عنوان خبرنگار جنگ در بوسنی آغاز کرد و در ادامه از مکان‌هایی چون کوزوو ، رواندا ، سودان و زیمبابوه گزارش داد. وی قبل از خدمت در دولت ، مدیر عامل و بنیانگذار مرکز Carr در سیاست حقوق بشر در مدرسه کندی دانشگاه هاروارد بود. در حال حاضر ، پاور استاد سیاست های عمومی در مدرسه کندی هاروارد و استاد حقوق بشر در دانشکده حقوق هاروارد است. او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه ییل و دکترای حرفه‌ای خود را از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

۱۳. رئیس سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA): دِن کریسوِل

اعضای کابینه جو بایدن

دن کریسول (Deanne Criswell) یک متخصص مدیریت بحران و برنامه ریزی و مقابله با حوادث است که دارای تجربه کاری در بخش های فدرال ، شهری ، نظامی و خصوصی است. کریسول در حال حاضر به عنوان کمیسر بخش مدیریت اضطراری شهر نیویورک خدمت می کند و مدیر هماهنگی واکنش اضطراری به بیماری کرونا در نیویورک‌سیتی است. وی نظارت بر تلاش های این کلان‌شهر در راستای برنامه ریزی و آماده سازی موارد اضطراری ، توزیع اطلاعات ضروری به عموم، و سازماندهی واکنش و بهبودی شرایط را بر عهده دارد.

۱۴. مسئول اتاق عملیات کاخ سفید (اتاق بیضی‌شکل کاخ سفید): آنی توماسینی

اعضای کابینه جو بایدن

۱۵. دستیار رئیس‌جمهور (هماهنگ‌کننده امور کووید-۱۹ و واکسیناسیون): جف زایِنتس

اعضای کابینه جو بایدن

۱۶. رئیس مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها: راچل والنسکی

اعضای کابینه جو بایدن

۱۷. جراح عمومی کشور: ویوِک مورتی

اعضای کابینه جو بایدن

۱۸. رئیس هیئت مشورتی رئیس جمهور در امور کووید-۱۹: مارسلا نونِز-اسمیت

اعضای کابینه جو بایدن

۱۹. مشاور ارشد درمانی در امور کووید-۱۹: آنتونی فائوچی

اعضای کابینه جو بایدن

۲۰.رئیس سازمان علم و فناوری و مشاور علمی رئیس‌جمهور: اریک لندر

اعضای کابینه جو بایدن

قائم مقام سازمان علم و فناوری: آلوندرا نلسون

اعضای کابینه جو بایدن

رئیس مشترک شورای مشورتی علم و فناوری رئیس جمهور: فرانسیس آرنولد

اعضای کابینه جو بایدن

رئیس مشترک شورای مشورتی علم و فناوری رئیس جمهور: ماریا زوبر

اعضای کابینه جو بایدن

۲۱. رئیس مؤسسه ملی سلامت: فرانسیس کالینز

اعضای کابینه جو بایدن

۲۲. مدیر اجرایی و رئیس کارکنان شورای امنیت ملی: یوهانس آبراهام

اعضای کابینه جو بایدن

۲۳.مشاور اقلیم ملی: جینا مک‌کارتی

اعضای کابینه جو بایدن

جینا مک کارتی (Gina McCarthy) اولین مشاور اقلیم ملی کاخ سفید است که به عنوان رئیس دفتر سیاست داخلی آب و هوایی فعالیت خواهد کرد. وی پیش‌تر به عنوان سیزدهمین مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست خدمت کرده است و رئیس فعلی و مدیرعامل شورای دفاع از منابع طبیعی است.

قائم مقام مشاور اقلیم ملی: علی زیدی

اعضای کابینه جو بایدن

۲۴. رئیس دفتر امور کابینه: ایوان رایان

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Evan-Ryan

دفتر معاون رئیس‌جمهوری: کَمِلا هریس

کاملا هریس

کملا هریس ، اولین معاون رئیس‌جمهور زن در تاریخ آمریکا، متولد ۱۹۶۴ در اوکلند کالیفرنیا است. پدرش دونالد هریس برای تحصیل در رشته اقتصاد از جامائیکا و مادرش شِیمالا گوپلان برای تحصیل در رشته غدد درون‌ریز از هند به آمریکا مهاجرت کردند و هر دو مدرک PhD خود را از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی دریافت کردند. پدر و مادر وی در ۷ سالگی از یکدیگر جدا شدند.

کملا هریس در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه هاوارد واشینگتن دی.سی مدرک علوم سیاسی و اقتصاد، و سپس در سال ۱۹۹۰ دگترای حقوق خود را از مدرسه حقوق هستینگز در دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد.

هریس در سال در سال ۲۰۰۴ اولین زن رنگین پوستی به عنوان دادستان منطقه سن‌فرانسیسکو انتخاب شد و در سال ۲۰۱۰ نیز اولین زن رنگین‌پوست پوستی شد که به عنوان دادستان کل کالیفرنیا انتخاب شده است. وی در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ به عنوان اولین سناتور زن رنگین پوست ایالت کالیفرنیا راهی کپیتول‌هیل شد.

هریس در ژانویه ۲۰۱۹ وارد رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری شد و در دسامبر ۲۰۱۹ از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. تقریباً از همان زمان گمانه‌زنی‌ها درباره شایستگی وی برای انتخاب به عنوان زوج انتخاباتی نامزد احتمالی و پیشتاز دموکرات‌ها -جو بایدن- آغاز شد و نهایتاً در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ بایدن وی را به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

وی در انتخابات ۲۰۲۰ تاریخ ساز شد و اولین معاون رئیس‌جمهور زن و رنگین‌پوست در تاریخ ایالات متحده لقب گرفت. او علاوه بر مسئولیت‌های سنگین خود، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به کهولت سن جو بایدن، کاندیدای بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود.

اصلی‌ترین کارکنان دفتر معاون رئیس‌جمهور، کمالا هریس به شرح زیر است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

رئیس دفتر: تینا فلورنوی

اعضای کابینه جو بایدن

هارتینا فلورنوی (Hartina Flournoy) سابقاً به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور بیل کلینتون خدمت کرده است. او یکی از زنان پیشگام رنگین‌پوست با رزومه‌ای بلند در بالاترین سطح سیاسی حزب دموکرات است و در کمپین انتخابات ریاست جمهوری بیل کلینتون، ال گور و نیز کمیته ملی دموکرات ها نقش اساسی ایفا کرده است.

تینا فلورنوی اصالتاً اهل جورجیا و فارغ التحصیل مدرسه حقوق دانشگاه جورج تاون است.

قائم مقام رئیس دفتر: مایکل فیوچز

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Michael-Fuchs

مایکل فیوچز (Michael Fuchs) قائم‌مقام رئیس دفتر کملا هریس، یکی از اعضای ارشد مرکز پیشرفت آمریکایی است و سابقاً مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور بیل کلینتون بوده است. فیوچز در دولت اوباما-بایدن به عنوان مشاور وزیر خارجه هیلاری کلینتون و به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور آسیای شرقی و اقیانوسیه خدمت می‌کرد.

وی اهل نیویورک بوده و فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا است. فیوچز اکنون به همراه همسر، پسر و دخترش در واشینگتن دی.سی زندگی می کند.

سخنگو: سایمون سندرز

اعضای کابینه جو بایدن

سایمون سندرز (Symone Sanders) سخنگو و مشاور ارشد معاون رئیس‌جمهور، در کمپین انتخاباتی بایدن-هریس به عنوان مشاور ارشد خدمت می کرد. در سال 2016 ، سندرز سخنگوی مطبوعاتی کمپین ریاست جمهوری سناتور برنی سندرز بود. وی قبل از پیوستن به کمپین انتخاباتی بایدن-هریس، یک مفسر و تحلیلگر سیاسی در CNN بود.

سندرز که اصالتاً اهل نبراسکا است، فارغ التحصیل دانشگاه کریتون است و در حال حاضر در واشنگتن دی.سی زندگی می‌کند.

رئیس روابط عمومی: اشلی اتیِن

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Ashley-Etienne

اشلی اتین (Ashley Etienne) مدیر روابط عمومی معاون رئیس‌جمهور، پیش‌تر  بعنوان مشاور ارشد کمپین بایدن-هریس خدمت می کرد. پیش از آن نیز بعنوان مدیر ارتباطات و مشاور ارشد رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی بود. اتین همچنین دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر روابط عمومی کابینه در دولت اوباما-بایدن بود.

اشلی که اصالتاً اهل تگزاس است ، فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی سم هیوستون و دانشگاه جان هاپکینز است.

مشاور سیاست داخلی: رُهینی کُزوگلو

اعضای کابینه جو بایدن

رُهینی کُزوگلو (Rohini Kosoglu) مشاور سیاست داخلی معاون رئیس‌جمهور، که پیش از این به عنوان مشاور ارشد در کمپین بایدن-هریس خدمت می‌کرد. کزوگلو دستیار دیرینه هریس از زمانی است که وی برای اولین بار در انتخابات سال ۲۰۱۶ راهی مجلس سنا شد و از آن زمان به حلقه نزدیکان کملا هریس رسیده است. وی پیش از این برای سناتور مایکل اف بنت (از کلورادو) و سناتور دبی استابنو (از میشیگان) کار می کرد.

کزوگلو که اصالتاً اهل نیوجرسی است، دانش آموخته دانشگاه میشیگان و دانشگاه جورج واشنگتن بوده و مادر سه فرزند خردسال است.

مشاور امنیت ملی: نانسی مک‌اِلدُونی

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Nancy-McEldowney

نانسی مک‌الدُونی (Nancy McEldowney) مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور، بیش از ۳۰ سال به عنوان دیپلمات، سفیر و نماینده وزارت خارجه ایالات متحده خدمت کرده است؛ از جمله به عنوان سفیر ایالات متحده در بلغارستان و کاردار و معاون سفیر در ترکیه و آذربایجان. وی در اوایل کار خود، مشاور برجسته سیاسی در امور اروپا بود و برای رئیس جمهور کلینتون به عنوان مدیر امور اروپا در کارکنان شورای امنیت ملی کار می‌کرد.

مک الدونای که اصالتاً اهل فلوریدا است، دانش آموخته دانشکده جدید فلوریدا ، دانشگاه کلمبیا و دانشگاه دفاع ملی است.

دفتر بانوی اول: جیل بایدن

بانوی اول جیل بایدن

جیل تریسی بایدن، متولد ۱۹۵۱ در نیوجرسی، بانوی اول جدید آمریکاست. جیل که دومین همسر جو بایدن، رئیس‌جمهور چهل‌وششم آمریکاست یک آموزگار آمریکایی است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۰۱۷ بانوی دوم ایالات متحده بود.

همسر اول جو بایدن به همراه دخترش نائومی در تصادفی دردناک در سال ۱۹۷۲ کشته شدند،  در حالی که بائو و هانتر دو پسر بایدن از این اتفاق تلخ جان سالم به در بردند. بایدن در سال ۱۹۷۷ با جیل تریسی استیونسون ازدواج کرد و در سال ۱۹۸۱ صاحب یک دختر به نام اشلی شدند.

بانوی اول جیل بایدن

اصلی‌ترین کارکنان دفتر بانوی اول، دکتر جیل بایدن به شرح زیر است. (بدون نیاز به تأیید سنا)

رئیس دفتر: جولیسا ریونوزو پَنتالئون

اعضای کابینه جو بایدن

جولیسا ریونوزو پَنتالئون (Julissa Reynoso Pantaleon) رئیس دفتر بانوی اول آمریکا که پیش از این سفیر آمریکا در اروگوئه و دستیار وزیر خارجه در امور آمریکای مرکزی و کارائیب در وزارت امور خارجه  دولت اوباما خدمت می‌کرد. قبل از پیوستن به تیم بایدن، ریونوسو در شرکت حقوقی Winston & Strawn شریک بود.

رینوزو در جمهوری دومینیکن متولد شده و در هفت سالگی به ایالات متحده مهاجرت، و در برانکس ، شهر نیویورک بزرگ شد. او برای قاضی لورا تیلور سوئین از بخش جنوبی نیویورک کارمند رسمی بود و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد، دانشگاه کمبریج و دانشکده حقوق دانشگاه کلمبیا است.

مشاور ارشد: آنتونی برنال

آنتونی برنال

آنتونی برنال (Anthony Bernal)، مشاور ارشد بانوی اول، رئیس ستاد دکتر جیل بایدن در کمپین بایدن-هریس بود. برنال بیش از یک دهه به عنوان مشاور قابل اعتماد و دستیار خانواده بایدن خدمت کرده است. وی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به عنوان رئیس دفتر جیل بایدن خدمت کرده، و در تمام ۸ سال دولت اوباما-بایدن در چندین نقش از جمله به عنوان مدیر برنامه‌ریزی دکتر جیل بایدن خدمت می کرد.

برنال کار خود را در خدمات عمومی کاخ سفید در دوران رئیس جمهور بیل کلینتون و معاون وی ال گور آغاز کرد. او که اهل آریزونا است، فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس در ال پاسو است و در کالج کارلتون تحصیل کرده است.

رئیس روابط عمومی: الیزابت الکساندر

Webshot-Profile-Photos_BTT_1200x800-Elizabeth-Alexander

الیزابت ای. الکساندر (Elizabeth E. Alexander) مدیر روابط عمومی بانوی اول، پیش از این به عنوان مشاور ارشد در کارزار بایدن-هریس فعالیت می‌کرد. الکساندر اولین سالهای دولت اوباما-بایدن را به عنوان سخنگوی مطبوعاتی معاون رئیس جمهور بایدن گذراند. پیش‌تر وی به عنوان مدیر روابط عمومی سناتور بایدن در کپیتول هیل خدمت می‌کرد.

 الکساندر که اصالتاً اهل تگزاس است، دانش آموخته دانشگاه A&M تگزاس و مرکز حقوق دانشگاه جورج تاون است. او به همراه همسر و دو پسر جوان در بتسدا، مریلند زندگی می کند.

مشاور سیاسی: مالا آدیگا

79333517

مالا آدیگا (Mala Adiga) مشاور سیاسی بانوی اول، پیش‌تر به عنوان مشاور ارشد جیل بایدن و مشاور ارشد سیاسی در کمپین بایدن-هریس خدمت می‌کرد. پیش از این ، آدیگا مدیر آموزش عالی و خانواده های نظامی در بنیاد بایدن بود. در زمان دولت اوباما و بایدن ، آدیگا به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در برنامه‌های آکادمیک، مسئول امور آموزشی و فرهنگی در دفتر امور جهانی زنان و برخی مناصب دیگر خدمت می‌کرد.

آدیگا اهل ایلینوی ، فارغ التحصیل کالج گرینل، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا و دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو است.

همه یاران پرزیدنت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید