جمهوریخواهان آمریکا به جان هم افتادند؛ باز هم پای ترامپ در میان است!

کدخبر: ۳۸۹۷۳۰
جمهوری خواهان مجلس که به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق رأی دادند، در داخل حزب با موجی از خشم و انتقام روبرو هستند.
جمهوریخواهان آمریکا به جان هم افتادند؛ باز هم پای ترامپ در میان است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، 10 جمهوری خواه مجلس که به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق رأی دادند، در داخل حزب با موجی از خشم روبرو هستند و مقامات جمهوری خواه، اهدا کنندگان و رای دهندگان آراء آنها را محکوم می کنند و رقیبان اصلی، مبارزات خود را زودتر آغاز می کنند.

اسامی آنها عبارتند از:

«جان کاتکو نماینده نیویورک

لیز چنی نماینده وایومینگ

 آدام کینزینگر نماینده ایلینویز

فرد آپتون نماینده میشیگان

 جیمی هریرا بوتلر نماینده واشنگتن

دن نیو هاوس نماینده واشنگتن

پیتر میجر نماینده میشیگان

تام رایس نماینده کارولینای جنوبی

آنتونی گونزالس نماینده اوهایو

دیوید والدائو نماینده کالیفرنیا»

بر اساس گزارش الجزیره، این واکنش، کارزارهای مقدماتی انتخابات 2022 آنها را به آزمایش هایی مبنی بر اینکه ترامپ چه مدت می تواند صحنه را در سیاست جمهوری خواهان حفظ کند، تبدیل کرده و اینکه آیا رأی دهندگان حزب جمهوری خواه مایل به تبدیل میان دوره ها به آزمون وفاداری به او هستند یا خیر.

این گروه 10 نفره از جمهوری خواه شامل اعتدالگرایانی در ایالات کلیدی و همچنین برخی از محافظه کاران معتبر از جمله «لیز چنی» نماینده «وایومینگ» و فرد شماره 3 حزب جمهوری خواه و «تام رایس» نماینده کارولینای جنوبی است.

«برایان میلر» رئیس جمهوری خواه در شهر «شریدان» وایومینگ که گفته قصد دارد در انتخابات مقدماتی حزب در سال 2022 در برابر چنی شرکت کند، گفت: این شروع بزرگی بود و هنوز هم در حال گسترش است. این یک خیانت بزرگ است و مردم عصبانی هستند.»

«آنتونی بوچارد» یک سناتور ایالت وایومینگ که او هم علیه چنی رقابت می کند، گفت که وی «با پیام های گسترده ای روبرو شده که از اوخواسته اند در انتخابات مقدماتی شرکت کند.«

بوچارد گفت: «من معتقدم که رأی استیضاح چنینشان داد که وی به کدام شخص وفادار است و من فکر نمی کنم رای دهندگان به این زودی ها آن را فراموش کنند.»

بذر اولیه مشکلات جمهوری خواهان مجلس که به استیضاح ترامپ رأی دادند، نمایانگر میزان وفاداری به رئیس جمهور سابق در حزبش است که هفته ها پس از ترک دفترش در کاخ سفید و اخراجش از شبکه های اجتماعی مود علاقه اش است.

اینکه آیا خشم علیه این 10 قانونگذار در سال آینده زنده خواهد ماند یا خیر، کاملاً روشن نیست؛ زیرا با تکمیل روند دهه ای خطوط منطقه، آرایش مناطق کنگره مطمئناً تغییر خواهد کرد.

«جو والش» نماینده سابق جمهوری خواه از ایلینوی که در انتخابات مقدماتی 2020 در برابر ترامپ محبوب جلب توجه نکرد، گفت: هر یک از این 10 نفر، وقتی که رأی دادند، آنها در ذهن و قلب خود می دانستند که این احتمالاً یک حکم اعدام سیاسی است. آنها این را می دانستند.» 

وی گفت: پول اهداکنندگان که قرار بود صرف حمایت از آنها در کارزار انتخاباتی 2022 شود، اکنون صرف اخراج آنها می شود.

والش گفت: «من متعجب نخواهم شد که ببینم تعدادی از آنها حتی دوباره کاندید نشوند، این بستگی به مناطق آنها دارد.»

همچنین خیلی زود است که بگوییم ترامپ و اعضای خانواده اش چقدر تمایل دارند خود را در نبردهای درون حزبی وارد کنند - به ویژه پس از ممنوعیت حضور ترامپ در شبکه های اجتماعی و محدود کردن توانایی وی برای دسترسی آسان به مخاطبان گسترده - و اینکه آیا ترامپ از جمهوری خواهانی که به او پشت کردند انتقام خواهد گرفت یا خیر. نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ بیشترین تمرکز خود را بر برکناری «برایان کمپ» فرماندار جورجیا، به طور بالقوه از طریق راه اندازی چالش اصلی توسط «داگ کالینز» نماینده سابق معطوف کرده، و اینکه لیز چنی گزینه بعدی است که توسط او گوشمالی داده می شود.

یک منبع به سی ان ان گفت: ترامپ به همپیمانان خود نظرسنجی ای را از رای دهندگان وایومینگ را که به سفارش کمیته اقدام سیاسی رهبری وی و توسط «جان مک لافلین» استراتژیست قدیمی طرفدار ترامپ انجام شده،  نشان داده است تا اثبات کند که رای چنی برای استیضاح در میان جمهوری خواهان محبوبیتی ندارد. کمیته اقدام سیاسی رهبری وی هم با انتشار یک خبر، نظرسنجی را برجسته کرد.

در کنگره، چنی با چالش هایی در رابطه با نقش رهبری خود روبرو شده است. «مت گائتز» نماینده جمهوری خواه از فلوریدا روز پنجشنبه برای برگزاری راهپیمایی علیه چنی به ایالت وایومینگ سفر کرد.

«دونالد ترامپ جونیور» پسر دونالد ترامپ در مراسم گائتز شرکت کرد و گفت که چنی باید در انتخابات مقدماتی سال آینده برکنار شود.

او گفت: وقت آن است که یک تغییر در بالا دستی ها ایجاد کنیم. وقت آن است که افرادی داشته باشیم که می خواهند نماینده مردم باشند - نه دستور کار خود، و مزخرفات خود را پیش ببرند. و از آنجا که مردم وایومینگ به وضوح از لیز چنی راضی نیستند، بیایید کسی را پیدا کنیم که بتواند جایگزین او شود و در واقع آن کار را به خوبی انجام دهد.»

جمهوری خواهانی که به استیضاح ترامپ رأی دادند، همه پس از تحریک شرکت کنندگان توسط ترامپ برای شرکت در راهپیمایی 6 ژانویه در پایتخت آمریکا - که منجر به آشوب مرگبار کنگره شد ، از آرای خود دفاع کردند.

در میان پیچیدگی های کارزارهای  اولیه علیه جمهوری خواهان مجلس که به استیضاح ترامپ رأی داده اند، پتانسیلی است که - مانند وایومینگ - چندین کاندیدا می توانند به انتخابات مقدماتی راه پیدا کنند.

هنوز هم رای استیضاح برخی از احزاب ایالتی و محلی و همچنین اهدا کنندگان عمده را وادار کرده است که بگویند حمایت خود را از این جمهوری خواهان - برای همیشه کنار می گذارن .

در واشنگتن ، کمیته مرکزی جمهوری خواه این ایالت استیضاح ترامپ را «بدون سوال و استثنا» محکوم کرد و از کار این نمایندگان ابراز ناامیدی کرد. «دن نیوهاوس و «جیمی هیریرا بوتلر» دو نماینده از 10 جمهوری خواهی بودند که به استیضاح رای مثبت دادند.

گروه زنان جمهوری خواه شهرستان «کلارک» نامه ای را به هیریرا بوتلر فرستادند و به صراحت گفتند که «یک رقیب اصلی را جذب، و از او حمایت می کنند.»

این گروه در نامه 13 ژانویه خود گفته است: «ما به عنوان بزرگترین سازمان زنان جمهوری خواه در ایالت واشنگتن تمام توان خود را برای استخدام و انتخاب کاندیدای محافظه کار که نماینده ارزش های ما باشد، به کا خواهیم بست.»

در این نامه آمده است: «این رای هرگز فراموش نخواهد شد، زیرا اقدام شما یک توهین شخصی به 70 میلیون آمریکایی است که به رئیس جمهور ما رای دادند.»

در میشیگان، حزب جمهوری خواه «فرد اپتون» را به دلیل رایش مورد انتقاد قرار داد و گفت که وی «به سوگند دفتر و ارزش های اصلی حزب خیانت کرد.»

«تام نورتون» که در انتخابات مقدماتی 2020 که از «پیتر مایجر» در غرب میشیگان شکست خورد، گفت که او دوباره کاندید شده و دو هفته پیش در پادکست «استیو بنن» مشاور سابق ترامپ ظاهر شد.

«ژن کوپروسکی» - که کارزار مقدماتی خود را علیه «آدام کینزینگر» نماینده ایلینوی و یکی از صریح ترین منتقدان ترامپ در حزب جمهوری خواه آغاز کرد ه- کمیته مبارزاتی را که در 14 ژانویه افتتاح کرد را «استیضاح آدام کینزینگر در 2022» نامید.

صفحه «موضوعات» در وب سایتی که توسط «کریس ماتیس» عضو سابق شورای شهر «فرسنو» برای هدف قرار دادن «دیوید والادائو» نماینده  کالیفرنیا راه اندازی شده است، شامل تنها سه جمله است که همگی رای استیضاح والادائو را هدف قرار داده است: رئیس جمهور ترامپ برای محافظت از ارزش های جمهوری خواه محافظه کار ما مبارزه کرد. باور نکردنی است که دیوید والادائو، نماینده کنگره  برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اقدام کند. من همه کارها را برای بازگرداندن ارزش های محافظه کارانه خود به عنوان یک جمهوری خواه محافظه کار انجام خواهم داد.»

حزب جمهوری خواه کارولینای جنوبی روز شنبه رأی داد که رایس را که البته انتظار نمی رفت به استیضاح رأی بدهد، حذف کند.

«کن ریچاردسون» رئیس هیئت مدیره مدرسه در منطقه هوری کارولینای جنوبی گفت که مدت ها فکر می کرد ممکن است برای گرفتن جای رایس به عنوان نماینده هفدمین حوزه کنگره کاندید شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید