اوباما:

ترامپ به لطف دموکراسی نتوانست به اهدافش برسد

کدخبر: ۳۸۹۸۳۵
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرد، به لطف دموکراسی دونالد ترامپ نتوانست ۱۰۰ درصد چیزی را که می‌خواست محقق کند.
 ترامپ به لطف دموکراسی نتوانست به اهدافش برسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه رادیویی "سر" اسپانیا گفت: دولت‌ها معمولا کشتی‌هایی هستند که از اقیانوس می‌گذرند نه قایق‌ها و به حرکت درآوردن ابزارهای دولت در مسیری بهتر تلاش فراوانی می‌خواهد. در دولت‌های دموکرات فشارهای زیادی برای توقف وجود دارد. منافعی وجود دارند که نمی‌گذارند برخی مسائل تغییر کنند. متوقف کردن یک مساله آسان‌تر از شروع کردن یک مساله است.

وی گفت: یکی از مسائل دموکراسی این است که باید امتیاز بدهی و به هیچ وجه نمی‌توانی ۱۰۰ درصد چیزی را که می‌خواهی محقق کنی. خبر مسرت‌بخش این است که به لطف دموکراسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نتوانست ۱۰۰ درصد چیزی را که می‌خواست محقق کند. 

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده نیز اشاره کرد و گفت: این کار را عمدا انجام دادم. جنگ در برخی مواقع ضروری است. من از اینکه دستور عملیات کشتن بن لادن را دادم پشیمان نیستم چراکه او برای کشتن بی گناهان برنامه‌ریزی می‌کرد.

اوباما اذعان کرد: حتی در جنگ‌های ضروری هم مسائل بسیار وحشتناکی اتفاق می‌افتد. این مساله مرا ناراحت می‌کند اما مسائلی از این دست وجود دارند. به رهبری که به چنین مسائلی فکر نکند و روی او اثر نداشته باشد، اعتماد نمی‌کنم.

اوباما با صراحت گفت که یک رهبر باید تصمیماتی اتخاذ کند که ممکن است با ارزش‌های شخصی‌اش در تناقض باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید