پاپ: علیرغم کرونا برای سفر به عراق جدی هستم

کدخبر: ۳۹۰۱۸۰
رهبر کاتولیک های جهان از عزم خود برای سفر به عراق علیرغم اینکه ممکن است بیشتر مسیحیان به دلیل محدودیت های کرونا وی را از تلویزیون مشاهده کنند، خبر داد.
پاپ: علیرغم کرونا برای سفر به عراق جدی هستم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رهبر کاتولیک‌ها جهان روز دوشنبه در سخنانی گفت که قصد دارد ماه آینده به عراق سفر کند هرچند در این سفر بسیاری از مسیحیان عراق نتوانند به دلیل محدودیت‌های کرونا با وی دیدار کنند.

بنابر گزارش روسیا الیوم، پاپ فرانسیس به «سرویس خبری کاتولیک» (سی ان اس) گفت: من کشیش افرادی هستم که در حال درد و رنج هستند. مهم است که آنها ببینند پاپ به کشورشان سفر می‌کند حتی اگر بیشتر آنها به دلیل فاصله گذاری اجتماعی وی را از تلویزیون تماشا کنند.

بر اساس این گزارش، پاپ فرانسیس ۸۴ ساله قصد دارد علیرغم همه گیری ویروس کرونا در تاریخ‌های پنجم تا هشتم ماه مارس آینده (نیمه اسفند) به عراق سفر کند.

پیش از این اعلام شده بود که سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق، بعد از وقفه‌ای یک ساله، در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۸ اسفند با محوریت دیدار با آیت‌الله سیستانی، انجام خواهد شد.

همچنین اعلام گردید که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است در سفری که در ماه میلادی مارس به عراق خواهد داشت؛ با آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر تشیع، دیداری داشته باشد.

این دیدار به طور خصوصی و در شهر مقدس نجف برگزار خواهد شد و قرار است طی آن، دو چهره برجسته جهان اسلام و مسیحیت درباره چارچوبی که به محکومیت خشونت علیه جان بشریت منجر می‌شود؛ بحث و تبادل نظر داشته باشند.

این خبر از سوی «لوئیس ساکو» (Louis Sako) اسقف اعظم کلیسای کاتولیک کلدانی عراق اعلام شد و سفر پاپ که شامل شهرهای بغداد و موصل هم می‌شود؛ برای بازه زمانی ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) تدارک دیده شده است.

پیشتر قرار بود این سفر اوایل سال میلادی ۲۰۲۰ انجام شود حال آنکه با اعلام شخص پاپ به تاخیر افتاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید