بلینکن به رابرت مالی: برای مذاکره با ایران تیم تشکیل بده

کدخبر: ۳۹۰۶۱۶
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از «رابرت مالی» نماینده ویژه در امور ایران خواسته است تا یک تیم مذاکراتی متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسانی که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص مسیر پیش رو با ایران دارند، تشکیل دهد.
بلینکن به رابرت مالی: برای مذاکره با ایران تیم تشکیل بده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آکسیوس چهارشنبه شب به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که بلینکن از مالی خواسته است تا حتی کسانی را که مواضع تندتری در قبال ایران دارند در این گروه قرار دهد.

بر اساس این گزارش، مالی بتازگی کار تشکیل تیم جدیدش را آغاز کرده است. زمانی که تیم وی مستقر شد، او تدوین راهبردی برای تعامل دوباره با ایران را آغاز خواهد کرد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، مالی با همتایان اروپایی خود و مقام‌هایی از اسرائیل و کشورهای خلیج فارس در تماس است.

گزارشگر آکسیوس نوشت که مقام‌های اسرائیلی و خلیج فارس به وی گفته‌اند که آنها نگران هستند که مالی در قبال ایران بسیار ملایم باشد.

وقتی که برای اولین بار نام مالی بعنوان گزینه احتمالی دولت جو بایدن در امور ایران مطرح شد برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و گروه‌های حامی رژیم صهیونیستی علیه وی موضع‌گیری کردند اما برخی از کارشناسان حوزه سیاست خارجی از وی دفاع کردند.

مالی یکی از اعضای اصلی تیم دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود که در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشت.

او در دولت‌های اوباما و بیل کلینتون در سمت‌های مختلفی فعالیت کرد و تمرکز وی بر کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس بود. وی بصورت غیر رسمی مشاور کارزار انتخاباتی بایدن در سال ۲۰۲۰ بود.

مالی درباره خود گفته است: پدربزرگ و مادربزرگ من از سوریه و اروپای شرقی هستند، پدر من یهودی ملی‌گرای عرب اهل مصر بود. من در ایالات متحده متولد شدم و بیشتر دوران جوانی‌ام را در فرانسه زندگی کردم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید