سقوط بالگرد نظامی آمریکا/ سه خلبان کشته شدند

کدخبر: ۳۹۰۶۸۹
در پی سقوط یک فروند بالگرد نظامی آمریکا در حین یک پرواز آموزشی در ایالت «آیداهو» سه خلبان از گارد ملی این ایالت جان خود را از دست دادند.
سقوط بالگرد نظامی آمریکا/ سه خلبان کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، طبق گفته گارد ملی «آیداهو»، روز گذشته (چهارشنبه) به دنبال سقوط یک فروند بالگرد نظامی «یو اچ-۶۰ بلک هاوک» آمریکا در حین یک پرواز آموزشی در «لاکی پیک» در نزدیکی «بویسی» مرکز ایالت آیداهو، سه عضو گارد ملی آیداهو کشته شدند.

 بنا به گفته مقام‌های نظامی آمریکا، بالگرد نظامی سه عضو گارد ملی ارتش آیداهو روز گذشته (چهارشنبه) در حین یک پرواز آموزشی دچار سانحه شد و در مکانی کوهستانی و در میان بارش برف سقوط کرد.

یکی از مقام‌های نظامی آیداهو در خصوص این حادثه گفت: «در تمامی مدت به طور متناوب شرایط جوی نامساعدی وجود داشت و همین امر تلاش‌های اولیه جستجوی هوایی ما را با مانع روبرو کرد و سپس در آن زمان مطلع شدیم که مکان یاب اضطراری آغاز به کار کره است و در نتیجه ما یک گروه جستجوی زمینی برای ادامه عملیات جستجو را به کار گرفتیم و حدود ساعت ۲۳:۰۰ سه‌شنبه به وقت محلی (۰۹:۳۰ صبح چهارشنبه به وقت تهران)، تیم جستجو و نجات ما محل هواپیما را مشخص کردند و تأیید کردند که بازمانده‌ای وجود ندارد».

مقام‌های آمریکایی جزئیات بیشتری درباره ارتباط هرگونه نقص فنی در بالگرد نظامی با سقوط بالگرد ارائه ندادند و گارد ملی آیداهو اعلام کرد که علت این سانحه مرگبار در حال حاضر در دست بررسی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید